رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

نباید مشارکت والدین در امور مدرسه را به مسائل مالی تقلیل داد

تهران (پانا) - نشست تخصصی طراحی و اعتبار‌سنجی الگوی مشارکت مردمی در آموزش‌و‌پرورش بر‌اساس ایده مردمی‌سازی مشارکت با حضور ‌احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نباید مشارکت والدین در امور مدرسه را به مسائل مالی تقلیل داد

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس‌ غیر‌دولتی‌‌، احمد محمودزاده ‌با اشاره به اهمیت مشارکت در حوزه آموزش و پرورش‌ گفت: وقتی سخن از مشارکت به میان می‌آید منظور همه ابعاد مشارکت است و صرفا نباید مشارکت را به مسائل مالی تقلیل داد، بلکه در تمامی حوزه‌های تربیتی‌، آموزشی، پژوهشی و ... نقش اولیای دانش‌آموزان می‌تواند پررنگ باشد و از مشورت‌های آنان در راستای سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور بهره گرفت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به مولفه‌های اصلی مدارس موفق‌ اظهار کرد: مدیریت و نیروی انسانی، منابع درسی، آموزشی و تربیتی و منابع مالی از مهمترین مولفه‌های مدارس موفق هستند که با یک انسجام و هم‌پوشانی باعث می‌گردند تا مدرسه به اقتدار لازم برسد و شرایط خوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کند.

محمودزاده توجه به محوریت برنامه درسی در مدارس را ضروری دانست و افزود: مدارس ما باید برنامه درسی محور باشند تا کتاب محور و لذا ضرورت دارد تا به مدارس اختیارات بیشتری داده شود تا بتوانند به یک برنامه درسی منظم در تمامی ابعاد آموزشی و تربیتی دست یابند و صرفا برنامه‌های مدرسه بر محوریت کتاب درسی نباشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و افزود: وظیفه ماست که با سیاست‌گذاری‌های درست منطبق با اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، زمینه رشد و شکوفایی در مدارس را ایجاد کنیم و با نظارت و ارزشیابی دقیق بر اجرای برنامه‌ها فضا را به سمت تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور سوق دهیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار