دستورات رئیس سازمان نوسازی مدارس به مدیران استانی قبل از شروع سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شروع سال تحصیلی را بزرگترین رویداد ملی پیش‌ روی کشور دانست و گفت باید تمامی خیرین مدارس در مراسم بازگشایی حضور یابند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دستورات رئیس سازمان نوسازی مدارس به مدیران استانی قبل از شروع سال تحصیلی جدید

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ در نشست مدیران کل نوسازی مدارس کشور ضمن تاکید بر حجم و اهمیت ماموریت‌های حوزه نوسازی مدارس، اظهار داشت: حسب دستور مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) همه باید برای انجام کارهای بزرگ به دولت چهاردهم کمک کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش‌ها و نگاه‌ها باید معطوف به اول مهرماه ۱۴۰۳ باشد، اذعان داشت: اهتمام و تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن پروژه‌ها از طریق تعامل با خیرین، استانداران و نهادهای همکار در امر مسئولیت اجتماعی از ضروریات و وظایف همه ما است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اولویت اصلی ما در این فرصت بر بازگشایی آرام و باشکوه مدارس است، عنوان کرد: از همه ظرفیت‌ها  برای شروع آرام و بدون دغدغه مدارس بهره ببرید، از ظرفیت استانداران حسب جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور و تاکید الزامات به استانداران استفاده کنید.

خان محمدی با بیان اینکه بزرگترین رویداد ملی در پیش روی کشور شروع سال تحصیلی است، افزود: در این فرصت پیش رو اولویت بازگشایی امن و با طیب خاطر است و باید برای مدارس و دانش آموزان مهری امن رقم بخورد.

خان محمدی با بیان اینکه این جلسات عملیاتی و ناظر به پروژه مهر است، تاکید کرد: به خیرین توجه ویژه و تکریم کنید، باید تمامی خیرین مدارس در مراسم بازگشایی حضور یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور در رسانه ملی و استانی بیان کرد: پروژه مهر، بزرگترین پروژه ملی است و این گفتمان رسانه‌ای ما است و با حضور در رسانه‌ها و صدا و سیمای استان اقدامات انجام شده سازمان را تببین کنید و پوشش مناسب خبری ارائه دهید.

توجه به فرصت بهسازی سرویس‌های بهداشتی‌، توجه به عدالت و مدارس بزرگ مقیاس پرجمعیت، توجه به مناطق سردسیر‌، توجه به احداث  و تجهیز نمازخانه چند منظوره در مدارس بزرگ مقیاس‌، برون سپاری اقدامات‌، لازم الاجرا بودن دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها‌، تعیین تکلیف ۲۰۰ مجتمع بزرگ تکلیف برنامه هفتم توسعه‌، بروزرسانی شناسنامه فنی فضا‌، تحویل قطعی به بهره‌بردار، رفع مشکل انشعابات و امکانات اولیه پروژه قبل از افتتاح، پیگیری پروژه‌های باز از گذشته‌، ارتقای کیفیت بهره‌برداری پروژه‌ها‌، توجه به معماری فضای داخل مدارس و زیباسازی مدارس (فضای سبز، پرچم و... )‌، اسناد‌، نظارت بر معماری پروژه‌ها و کنترل آن، توسعه و تقویت مشارکت‌ها‌، تنوع‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها، رصد عدالت تربیتی در همه حوزه‌ها‌، مطالعه الزامات قانون بودجه‌، تبیین خدمات سازمان‌، ممنوعیت سفر و ماموریت غیر ضرور آموزش منابع انسانی‌، توجه به پیوست عدالت و پیوست رسانه‌ای سازمان و رعایت ضوابط آن‌، سناریو‌نویسی برای جریان مدرسه‌سازی، توجه به رفاه و معیشت کارکنان از مهم‌ترین توصیه‌ها و نکات ریاست سازمان نوسازی مدارس به مدیران ستادی و استانی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار