وزیر کشور در جمع استانداران:

کیفیت بازگشایی مدارس در اول مهر‌ماه باید دغدغه مهم همه استانداران باشد

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت مشکلات فرادستگاهی آموزش و پرورش باید توسط استانداران پیگیری و رفع شود

کد مطلب: ۱۴۹۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت بازگشایی مدارس در اول مهر‌ماه باید دغدغه مهم همه استانداران باشد

‌اسکندر مومنی، وزیر کشور در جلسه‌ای که با استانداران سراسر کشور و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به تمهیدات بازگشایی مهرماه گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه نقطه عطفی در تقویم کشور محسوب می‌شود و آغاز سال تحصیلی نیز روز مهمی برای دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها و فرهنگیان محترم محسوب می‌شود‌.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان همزمان با بازگشایی مدارس ادامه داد: موضوع سرویس مدارس و ترافیک در شروع مهرماه چالش‌هایی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود که لازم است استانداران و معاونین محترم با برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای عالی ترافیک به کاهش دغدغه‌ها در این زمینه کمک کنند.

مومنی افزود: برخی مشکلات توسط وزارت آموزش و پرورش قابل رفع است؛ لیکن برخی مشکلات به دست دستگاه‌های دیگر رفع می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود در این خصوص استانداران با جدیت ورد کنند تا مشکلات مرتفع شود‌.

وی با اشاره به اینکه این دعوت و نشست پیام فرهنگی برای همه جامعه دارد؛ بیان کرد: معتقدم موضوع آموزش و پرورش هم یک مسئله درازمدت است و هم یک موضوع لحظه‌ای و فوری. هر کاری در این زمینه انجام شود نتیجه‌اش هم به فوریت دیده می‌شود. بنابراین در این زمینه باید اهتمام ویژه داشت‌.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی را در مجموعه خود دارد بیان کرد: دو برابر این جمعیت را والدین تشکیل می‌دهند و به نوعی می‌توان گفت این وزارتخانه‌ای است که با حداقل ۵۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد.

وی خطاب به استانداران تاکید کرد: به‌عنوان یک دستور درون سازمانی می‌گویم که باید تفاهم و توافقی با آموزش و پرورش طبق شاخص‌های معین زمانبندی صورت بگیرد و شاخص‌ها تبادل شود تا پس از انجام کار بر اساس شاخص‌ها از نظر کیفی میزان موفقیت‌ها مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار