رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با پانا‌ خبر داد؛

ساماندهی 426 مدرسه کانکسی تا پایان امسال

از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۶۹ مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز ساماندهی شده است

تهران (پانا) - طرح «شهید رضا پناهی» با هدف حذف و ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی که در تیرماه 1401 کلید خورد، فاز عملیاتی آن مراحل پایانی را طی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی 426 مدرسه کانکسی تا پایان امسال

بهینه‌سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه‌مند‌شدن و ایمن‌سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است. سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت‌ اسلامی برگرفته از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه‌های گسترده‌ای را به‌منظور ایمن‌سازی مدارس و مناسب‌سازی و ساماندهی فضای کالبدی محیط‌های آموزشی آغاز کرده است. در واپسین روزهای تیرماه سال 1401 بود که طرح «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» با هدف ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بالای 10 نفر کلید خورد.

بر‌اساس طرح «شهید رضا پناهی» که مطالعات آن سال 1400 آغاز شد، حذف یا ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور با جمعیت بیش از 10 دانش‌آموز تا پایان سال 1403 هدف‌گذاری شده است که در اقدامی جهادی و با همکاری نهادها و موسسات خیریه از جمله بنیاد برکت و… فاز عملیاتی آن مراحل پایانی را طی می‌کند.

حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است،‌ افزود: «بر همین اساس مدارس سنگی و کانکسی به‌عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه، باید مدنظر برنامه‌ریزان عرصه توسعه فضاهای آموزشی قرار گیرد.»

‌وی درباره اجرای طرح «شهید پناهی» عنوان کرد: «در آغاز، 1073 مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در سراسر کشور شناسایی شد که در پایش‌های تکمیلی با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در‌خصوص تحصیل جمعیت دانش‌آموزی، مشخصه‌های محل استقرار و شرایط اقلیمی و طبیعی به 993 فضای آموزشی کانکسی نیازمند ساماندهی رسیدیم؛ در اجرای این طرح مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره ) به امضا رسید، بنا شد این بنیاد مشارکت 40 درصدی در ساماندهی مدارس کانکسی داشته باشد که تاکنون در قالب پروژه‌های این طرح همکاری خوبی داشته است. در این طرح تعدادی از خیرین حقیقی نیز در اجرای آن همکاری داشتند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «تاکنون 569 پروژه تکمیل شده است و 426 طرح نیز در حال اجرا است که مراحل پایانی ساخت و ساماندهی را طی می‌کند. سازمان نوسازی مدارس عزم خود را جزم کرده که مدارس کانکسی را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین طبق هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان امسال ساماندهی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار