31 مرداد؛ آخرین مهلت ‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در قدیمی‌ترین جایزه علمی ایران

تهران (پانا) - به‌مناسبت شصت‌و‌دومین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، از ۶۲ نفر از دانش‌آموزان برتر کشور که حائز دریافت این جایزه شناخته شوند تجلیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
31 مرداد؛ آخرین مهلت ‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در قدیمی‌ترین جایزه علمی ایران

مدت زمان ثبت‌نام از دانش‌آموزان واجد شرایط در جایزه البرز 1403، یک ماه تعیین شده است که از ابتدای مرداد‌ماه شروع شده و این مهلت، در روز 31 مردادماه به پایان می‌رسد.

در این رقابت علمی، دانش‌آموزان سراسر کشور که در سال تحصیلی 1402 ـ 1403 در پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در شاخه نظری و شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کردند، می‌توانند شخصاً با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه دانش‌آموزی)، نسبت به مطالعه شیوه‌نامه و معیارهای جایزه البرز 1403 اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام و مدارک خود را بارگذاری کنند.‌

معیارهای کلی تخصیص امتیاز به دانش‌آموزان، به دو بخش «سوابق آموزشی» شامل معدل کل پایه‌های تحصیلی مقطع متوسطه و «سوابق پرورشی» شامل فعالیت‌های علمی، فرهنگی، مهارتی و تربیت‌بدنی تقسیم می‌شود.

با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی از دانش‌آموزان و استعلام آن‌ها از مراجع ذی‌ربط و در ادامه انجام فرایند داوری، مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ 31 مرداد 1403، ثبت‌نام در سایت بسته خواهد شد.

با پایان مهلت بارگذاری مدارک توسط دانش‌آموزان، انجام فرایند داوری و انتخاب نهایی برگزیدگان شصت‌و‌دومین سال جایزه البرز توسط کمیته علمی جایزه البرز انجام می‌پذیرد و از برندگان طی مراسمی ملی در آبان‌ماه سال 1403 با اهدای گواهی جایزه البرز و جوایز نقدی تقدیر به‌ عمل می‌آید.

از طرف بنیاد فرهنگی البرز به‌عنوان متولی اعطای قدیمی‌ترین جایزه علمی ایران، به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه نهم و دوازدهم، به ترتیب مبلغ 400 و 600 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه گواهی جایزه البرز اهدا‌ می‌شود.

‌شصت‌و‌دومین سال جایزه البرز دانش‌آموزی به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با همکاری «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «وزارت آموزش و پرورش»، «بنیاد ملی نخبگان» و «رسانه ملی» برگزار می‌شود.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir سامانه دانش‌آموزی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار