رئیس باشگاه دانش‌پژوهان در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات اجرای طرح «مشاور جوان»؛ کنار هر مسئول یک دانش‌‌آموز نخبه المپیادی مشاور می‌شود

مدیرعامل بانک پاسارگاد یک دانش‌‌آموز نخبه المپیادی را به‌عنوان مشاور خود انتخاب کرد

تهران (پانا) - رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره جزئیات اجرای طرح مشاور جوان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح «مشاور جوان»؛ کنار هر مسئول یک دانش‌‌آموز نخبه المپیادی مشاور می‌شود

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح مشاور جوان گفت: «طرح مشاور جوان در دستگاه‌های مختلف کشور هنوز به مرحله عمل نرسید است. این طرح در بسیاری از کشورهای جهان به این صورت که در کنار هر مسئولی چند جوان پای کار باشند اجرا می‌شود. این کار از یک طرف به این علت اتفاق می‌افتد که یک ذخیره‌سازی اطلاعات برای آینده کشور اتفاق بیافتد و تجارب نسل قبلی به نسل بعدی منتقل شود و در دستان یک شخص باقی نماند.»

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: «دلیل دوم این است که خود آن نوجوانان احساس اثرگذاری کرده و در کشور خود باقی مانده و تغییر ایجاد کنند و همچنین از ظرفیت جوانی آنان نیز استفاده شود.»

وی گفت: «دانش‌آموزان نخبه کشور در قالب یک طرح، پیشنهادی را مطرح کردند که در کنار هر مسئول مهم کشوری و اعضای هیات دولت، یکی از دانش‌آموزان نخبه المپیادی را قرار دهیم. طبیعتا این افراد توانایی جدی و ذهن فوق‌العاده‌ای دارند و خیلی خوب می‌توانند در هر نقطه اثر بگذارند.»

حسینی در ادامه درباره دیگر مزیت این طرح گفت: «همچنین حضور نخبگان المپیاد در کنار اعضای هیات دولت می‌تواند افراد بسیاری را درگیر کند. این مساله می‌تواند سبب شود تا بسیاری از افتخارآفرینان المپیادی نسبت به آینده خود و شرایط ادامه کار خوش‌بین شوند و به کمک بیایند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند.»

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره شروع این طرح در موسسات غیردولتی گفت: «این طرح توسط دانش‌آموزان المپیادی باشگاه دانش‌پژوهان جوان مطرح شد اما متاسفانه در این چند ماه اخیر به دلیل شرایط حاکم بر وضعیت کشور اجرا نشد. البته این طرح در بعضی از فضاهای غیردولتی اجرایی شد. برای مثال مدیرعامل بانک پاسارگاد اولین شخصی بودند که یکی از مدال‌آوران المپیادی را به عنوان مشاور جوان خود انتخاب کردند.»

وی گفت: «امیدواریم این مساله برای اعضای هیات دولت هرچه زودتر اجرا شود چرا که اثری که هیأت دولت در سیاست‌گذاری و حاکمیت و کشور دارد به مراتب بیشتر از موسسات خصوصی است.»

حسینی افزود: «یکی از دلایلی که بعضا امکان انتخاب فرد شایسته در پست‌های مختلف را نداریم این است که افراد نخبه به سراغ دولت نمی‌آیند. این در حالی است که در ده سال آینده، افراد تراز هیات دولت از میان نخبگان المپیاد یافت می‌شود.» 

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: «اکنون در بدنه باشگاه دانش‌پژوهان جوان از ظرفیت نخبگان المپیاد استفاده می‌کنیم. جلسات مشورتی بسیاری با این دانش‌آموزان داریم.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار