معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست با دانش‌آموزخبرنگاران؛

دانش‌آموزخبرنگاران پانا باید صدای دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز به‌مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، در نشستی صمیمی با دانش‌آموزخبرنگاران، به سوالات و دغدغه‌های آن‌ها پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزخبرنگاران پانا باید صدای دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران باشند

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی ظهر امروز طی نشستی صمیمی با خبرنگاران، دبیران و ‌دانش‌آموزخبرنگاران پانا گفت: روز خبرنگار را خدمت همه خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم. خبرنگاری و خبرگزاری پانا به‌عنوان یک عرصه مسئولیت و کنشگری اجتماعی، تقویت‌کننده ساحت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان خواهد بود. تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی یک آرمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ما اگر امروز می‌خواهیم سند را در آموزش و پرورش و در مدارس اجرا کنیم، احتیاج به بسترهای هویت‌آفرین و نقش‌آفرین برای دانش‌آموزان داریم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: یکی از این بسترها و نقش‌های هویت‌بخش و هویت‌آفرین برای دانش‌آموزان خبرگزاری پانا است. انتظاری که ما از خبرنگاران در خبرگزاری پانا داریم این است که خبرگزاری پانا به یک بستر تشکیلاتی دانش‌آموزی تبدیل شود. همچنین دانش‌آموز خبرنگاران در خبرگزاری پانا رسالت اصلی خود را مطالبه‌گری نیازهای دانش‌آموزان بدانند.

وی درباره هویت خبرنگار پانا گفت: دانش‌آموز خبرنگاران پانا باید پشت و پناه دانش‌آموزانی باشند که به مسئولان دسترسی ندارند، برای اینکه اتفاقات و کمبودهایی که در دل مدارس و در برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی در مدرسه منعکس کنند، دانش‌آموز خبرنگاران به کار گرفته شوند.

پورثانی در ادامه افزود: یک زمانی دانش‌آموز‌خبرنگار پانا پل ارتباطی مسئولان با مدرسه است، بار دیگر دانش‌آموز‌خبرنگار پانا تبدیل به عنصر انرژی‌بخش و حیات‌بخش به دانش‌آموزان می‌شود و دانش‌آموزان در دل مدرسه اشکالات و مطالبات خود را توسط دانش‌آموز‌خبرنگاران پیگیری می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه خطاب به خبرنگاران پانا گفت: امروز استاندار، فرماندار، شهردار و مدیران شهری باید توسط خبرنگاران پانا مورد مطالبه قرار بگیرند. مطالبات دانش‌آموزی به نحو احسن توسط این دانش‌آموز‌خبرنگاران خواسته شود و آن چیزی که انتظار دانش‌آموز است، در مدرسه، در محله، در شهر توسط خبرنگاران پانا مطالبه شود. بنابراین ‌صدای دانش‌آموزان ایران اسلامی باشید. خبرنگار پانا صدای دانش‌آموز ایران اسلامی است، که می‌تواند این صدا را با طنین‌های رسا به گوش مسئولان برسانند.

وی با بیان اینکه من به خبرگزاری پانا به‌صورت صد درصد تربیتی نگاه می‌کنم، گفت: ‌قطعا هر چه از دست‌مان بربیاید، هر چه امکان داشته باشیم، هر چه در توان داشته باشیم برای تقویت این خبرگزاری در جهت تربیت دانش‌آموز قرار خواهیم داد. اصلا در این شکی نداریم. 

حجت‌الاسلام پورثانی در پاسخ به پیشنهاد مدیرعامل خبرگزاری پانا درباره ورود دانش‌آموزخبرنگاران به جشنواره فرهنگی هنری امیدفردا اظهار کرد: پیشنهاد خوبی است، قبلا هم روی آن فکر شده است، پلتفرمی در حال راه‌اندازی است و انشاءالله این کار انجام خواهد شد.

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار