مدیرعامل خبرگزاری پانا در پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار؛

پویایی مدارس به‌همت دانش‌آموز‌خبرنگاران میسر خواهد شد

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید ‌صارمی‌، روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه رسانه به‌ویژه دانش‌آموز‌خبرنگاران پانا در سراسر کشور تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۴۹۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پویایی مدارس به‌همت دانش‌آموز‌خبرنگاران میسر خواهد شد

متن پیام محمد باجلان به شرح زیر است:

«برای دانش‌آموز‌خبرنگاران پانا روز خبرنگار روز بسیار ویژه‌ای است و سفیران کوچک رسانه پانا، این روز را در کنار جامعه رسانه‌ای کشور گرامی می‌دارند.

هویت خبرنگاری برای این دانش‌آموزان، رنگ و بوی دیگری دارد؛ نوجوانانی که از سنین کم دغدغه آگاهی و روشنگری را دارند و با همین دیدگاه‌، مسئولیت‌پذیری در جامعه را تمرین می‌کنند و لذا خبرگزاری پانا بستری برای رشد خبرنگاران نوجوانی است که قرار است آینده روشنی را در دنیای رسانه رقم بزنند.

خبرگزاری پانا از سال 1381 که تاسیس شده بود تا سال 1401 با زیر‌ساخت ثابت فعالیت داشته و تغییر و تحولات عرصه رسانه و فضای مجازی تاثیری در مسیر حرکت این خبرگزاری دانش‌آموزی نداشته است. از سال 1401 با اجرای برنامه‌های تحولی پانا، تمام هم و غم مجموعه و برنامه‌ریزی‌ها در مسیری قرار گرفت که دانش‌آموزان به علاقه‌مندی‌های‌شان در حوزه رسانه نزدیک شوند. برای این مهم باید از یک خبرگزاری تک‌بعدی صرفا مبتنی بر نوشتار به سمت چند رسانه‌ای شدن حرکت می‌کردیم و این مهم با تغییر زیرساختی سایت میسر شد.

با توجه به اینکه خبرگزاری پانا برخلاف سایر خبرگزاری‌های عمومی، رسالت تربیت و هدایت نوجوانان در حوزه رسانه را بر عهده دارد، ایجاد فضایی برای رشد استعدادهای مختلف دانش‌آموزی یکی از مهمترین دغدغه‌های پانا بوده و از این جهت ظرفیت‌های جدیدی به خبرگزاری پانا افزوده شد، ظرفیت‌هایی مانند تلویزیون اینترنتی پانا، رادیو پانا و مجله پانا، مدرسه پانا، بازارچه پانا. خبرنگاران نوجوان پانا می‌توانند در هر کدام از این بسترها فعالیت کنند و در کنار اینکه استعدادشان را به منصه ظهور می‌رسانند، سوژه‌ها و دغدغه‌های‌شان را نیز مسئولانه پیگیری کنند.

پویایی مدارس به همت همین دانش‌آموز‌خبرنگاران میسر خواهد شد. پانا با شعار هر مدرسه یک خبرنگار بنا دارد دانش‌آموزانی را تربیت کند که زبان گویای تعلیم و تربیت باشد و همین خبرنگاران در آینده چشم و گوش و زبان جامعه باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار