جزئیات بازی «در مسیر پیاده‌روی اربعین» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی

تهران‌ (پانا) - جزئیات بازی اربعین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی که از سوی مؤسسه فرهنگی منادی تربیت در حال تولید است، در ‌حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی و اعلام شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازی «در مسیر پیاده‌روی اربعین» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ بازی اربعین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در مؤسسه فرهنگی تربیتی منادی تربیت در حال تولید است. سفر اربعین، حرکت ویژه از لحاظ معنوی و تربیتی به سوی امام حسین‌ علیه‌السلام است و این بازی به زیبایی، این سفر و حرکت را ترسیم کرده است؛ در این بازی، سهم کوچکی از آنچه در مسیر اربعین اندوخته برداشته بودیم‌ را به دنیای کودکان آورده‌ایم.

با ورود به مسیر کربلا در این بازی کودکان متوجه جریانی در بین‌ آدم‌ها می‌شوند که همه قاعده‌ها را تغییر داده است؛ این بازی، کودکان را به سمت کرامت و خدمت حرکت می‌دهد. 

تمام تلاش ما این بوده است که کودکان به درکی از مفاهیم ارزشمندی چون خدمت، کرامت، وحدت، زیارت و هر آنچه که در سفر اربعین برای زائرین رقم می‌خورد با زبان کودکانه و در قالب بازی برای کودکان ایجاد کنیم. 

در این بازی، نیت سفر می‌کنیم و از دنیای مادی، عادت‌های روزمره خود و عناوین و القاب جدا می‌شویم و بعضی از زائران افتخار خادمی امام حسین‌ علیه‌السلام را به دست می‌آورند.

در این بازی که در جاده اربعین طراحی شده است، تفاوتی میان آدم‌ها نخواهد بود؛ شهری و روستایی و غربی و شرقی و حتی رنگ پوست و لهجه ملاک برتری افراد نخواهد بود و همه افراد یا زائر امام حسین علیه‌السلام یا خادم او هستند. 

از ویژگی‌های بارز این بازی نحوه ارتباط با سایر مسلمانان جهان است که خود فرصتی مناسب جهت وحدت امت اسلامی به‌شمار می‌آید. وحدت و رفاقتِ ملت‌ها جزئی از هویت اسلامی ما است و بچه‌ها در این بازی در مسیر، موکب دارند و در طول بازی همدلی بین ملت‌ها صورت می‌گیرد.

‌در نهایت این بازی نمایش کوتاهی است از شعار  زیبای «حب الحسین علیه‌السلام یجمعنا». محور  این بازی همکاری و دوستی برای کمک به موکب است و این همان وحدتی است که در وجود انسان‌ها به عشق امام حسین‌ علیه‌السلام جوانه زده است و آن‌ها را فارغ از رنگ، قومیت و نژاد، پیوند می‌دهد و در نهایت در این مسیر همه با هم به دیدار امام خواهند رفت.

از اهداف این بازی می‌توان به ایجاد آرامش درونی، تمرین صبر و استقامت، خودباوری، الگودهی و الگوپذیری، افزایش عشق و مهرورزی، تقویت دینداری و شکرگذاری از نعمت‌ها اشاره کرد.

گفتنی است این بازی در جلسه ستاد اربعین با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار