رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد؛
ارائه الگوی تالیف کتاب برای مراکز زبان، بهزودی
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت بهزودی الگوی تالیف کتاب برای مراکز زبان ارائه میشود تا کتب از یک الگوی مشخصی بهرهمند شوند.
به گزارش دبیرخانه جشنواره آفرینو، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیتهای مدارس غیردولتی که صبح امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایشهای پژوهشکده نفت برگزار شد، اظهار کرد: به زودی الگوی تالیف کتاب برای مراکز زبان ارائه میشود تا کتب از یک الگوی مشخصی بهرهمند شوند. همچنین برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای جلوگیری از برون سپاری، جشنواره آفرینو را راه اندازی کردیم.
وی با بیان اینکه این جشنواره ایدهها و تجربیات خلاق را به سایر مدارس تسری میدهد افزود: در این راستا با موسسان مدارس غیردولتی همفکری کردیم و دبیرخانه این جشنواره را در ۶ محور تشکیل دادیم.
محمودزاده گفت: در فاز اول ۵ هزار مدارس تقویت میشوند و ایدههای این مدارس با سایر مدارس به اشتراک گذاشته میشود. تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ طرح به دبیرخانه رسیده است که با مستندسازی به یک الگوی خلاقانه تبدیل میشوند و در اختیار موسسان قرار میگیرد.
وی در ادامه معلم را محور آموزش و پرورش دانست و افزود: چالش نیروی انسانی باید به لحاظ کیفی و کمی حل شود در مدارس غیردولتی حضور معلمان را ۳۰ ساعتی کردیم که کار ارزشمندی است.
در ادامه، علیاصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در کشورمان برای ارتقای مدرسه باید مدیر خوب با اختیارات بالا و معلم با انگیزه و توانمند داشته باشیم. در این مدرسه نوآوری ایجاد میشود نوآوری در گرو اختیارات بالا و امکانات مادی است.
وی اظهار کرد: مدرسه محوری یک رویکرد در مدیریت آموزش و پرورش است که بر ۳ اصل تمرکززدایی، مشارکت جویی و انعطاف پذیری متکی است. مدارس غیردولتی در شکل گیری موضوع مدرسه محوری آمادگی بیشتری دارند.
فانی افزود: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و برچیده شدن این مدارس به مصلحت آموزش و پرورش نیست.
وی ادامه داد: اولین اقدامات نوآوری در مدارس غیردولتی ایجاد شده است در کرونا و بحث مدارس هوشمند، مدارس غیردولتی پیشتاز بودند. اینگونه مدارس باید با یک مکانیزم مورد ارزیابی قرار بگیرند، می توان برای این مدارس اتحادیهای درنظر گرفت تا توانمندی مدارس غیردولتی بالا برود.
ارسال دیدگاه