‌مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

2 موکب بزرگ دانش‌آموزی در مرزهای چذابه و شلمچه برپا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از برپایی دو موکب بزرگ در دو مرز شلمچه و چذابه با اولویت دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
2 موکب بزرگ دانش‌آموزی در مرزهای چذابه و شلمچه برپا می‌شود

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با پانا درباره آمادگی استان خوزستان برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی گفت: «در استان خوزستان دو موکب بزرگ برپا می‌شود. یکی از موکب‌ها در مرز چذابه و دیگری نیز در مرز شلمچه ‌راه‌اندازی می‌شود. این موکب‌ها از سه ‌یا چهار روز آینده فعال و آماده پذیرایی از زائران حسینی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه گفت: «در استان خوزستان ۴۰ منطقه معین ‌وجود دارد. مناطقی که به موکب‌های بزرگ خوزستان در پیاده‌روی بزرگ اربعین معین هستند، به این موکب‌ها در خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی بزرگ اربعین کمک می‌کنند.»

وی ‌گفت: «خدمت‌رسانی در موکب‌های بزرگ اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در مرزهای چذابه و شلمچه با اولویت دانش‌آموزان و فرهنگیان صورت می‌پذیرد. امکانات و تجهیزات لازم برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در موکب‌ها دیده شده است.»

استقرار ۵۰ موکب دانش‌آموزی ‌در استان خوزستان برای جاماندگان

حبیبی درباره موکب‌های دانش‌آموزی عزاداری جاماندگان اربعین گفت: «در خوزستان نیز موکب‌های دانش‌آموزی فعال است و خدمت‌رسانی در این موکب‌ها صورت می‌پذیرد. فعالیتی که امسال برای اولین بار ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، استقرار ۵۰ موکب دانش‌آموزی متمرکز در استان برای جاماندگان اربعین حسینی است. این ۵۰ موکب در شهر اهواز از روز 26 مرداد در یک نقطه به‌طور هم‌زمان راه‌اندازی می‌شود.» 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: «این فعالیت برای اولین بار در استان خوزستان در حال اجرا‌ست. در این موکب‌ها فعالیت‌های فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان صورت می‌پذیرد. دانش‌آموزان و فرهنگیانی که به هر دلیل موفق به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نبودند، می‌توانند در این موکب‌ها حضور پیدا کرده و مراسم عزادای خود را در موکب‌های متمرکز استان برگزار کنند.»

وی ‌افزود: «در این موکب‌ها فعالیت‌های متعددی برای جامعه فرهنگی و جامعه دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است. مداحی‌های ویژه اربعین حسینی و سخنرانی‌ها و پیوست‌های فرهنگی در مورد عفاف، حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت از اقداماتی است که در ۵۰ موکب متمرکز اهواز صورت می‌پذیرد. همچنین از جاماندگان اربعین حسینی در این موکب‌ها پذیرایی صورت می‌گیرد.»

حبیبی درباره این موکب‌های متمرکز گفت: «با وجود اینکه موکب‌های متمرکز آموزش و پرورش در اهواز ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان است، حضور تمامی اقشار جامعه در موکب‌های دانش‌آموزی عزاداری جاماندگان اربعین اداره کل آموزش و پرورش بلامانع است. چرا که ظرفیت این ۵۰ موکب متمرکز دانش‌آموزی بسیار بالا‌ست.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: «از ۷۰ هزار معلم استان خوزستان برای شرکت در این موکب‌ها دعوت صورت گرفته است. ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار نفر معلم در شهر اهواز ساکن هستند که همگی برای شرکت در این سوگواری جاماندگان اربعین دعوت شده‌اند.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار