مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به پانا خبر داد؛

آمادگی آموزش و پرورش ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی؛ حضور 2 هزار دانش‌آموز در موکب‌های استان ایلام

تمام مدارس استان به وسایل سرمایشی مناسب تجهیز شدند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از برنامه‌ریزی برای حضور بیش از دو هزار دانش‌آموز در موکب‌های دانش‌آموزی اربعین استان ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آموزش و پرورش ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی؛ حضور 2 هزار دانش‌آموز در موکب‌های استان ایلام

علی درویشی در گفت‌وگو با پانا درباره اربعین حسینی گفت: «بحث موکب‌های اربعین در روزهای آینده در استان ایلام آغاز می‌شود و مجموعه آموزش و پرورش در تلاش است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها پای کار پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی باشد. امسال هم مثل سال گذشته در اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام نزدیک به دو هزار نفر از دانش‌آموزان استان را آماده کردیم تا در اربعین حسینی پای کار زائران اربعین باشند و بتوانند از این ظرفیت برای کمک به زوار استفاده کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه افزود: «در مسیرهای چندگانه‌ای که زوار اربعین به سمت ایلام حرکت می‌کنند، چه در حوزه شمالی چه در حوزه جنوبی و چه در حوزه میانی تلاش کردیم تا بتوانیم تمام مدارس را برای پذیرش زائران اربعین حسینی آماده کرده و همچنین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز زائران را در مدارس در اختیار ایشان قرار دهیم. همچنین تلاش کردیم سرویس سرمایشی مناسب را برای زائران پیاده‌روی اربعین در مدارس تهیه کنیم که به همین سبب سیستم‌های سرمایشی در تمام مدارس برای همکاران تهیه شده است.»

وی درباره وضعیت شهرستان مهران گفت: «تمام واحدهای آموزشی شهرستان مهران خوشبختانه به امکانات لازم برای پذیرش زوار تجهیز شدند. زائرسرای مهران، اردوگاه قرآن ایوان، باشگاه فرهنگیان و تمام خانه معلم‌هایی که در سطح استان وجود دارد خوشبختانه برای پذیرایی زوار اربعین حسینی آماده هستند.»

برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین استان ایلام

درویشی گفت: «برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای بحث اربعین حسینی در نظر گرفتیم. برای مثال برنامه دلنوشته‌های دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان در اربعین حسینی و حماسه پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است. دیگر برنامه‌ای که برای پیاده‌روی اربعین حسینی در نظر گرفته شده و محوریت فرهنگی دارد، برنامه قدم به قدم با شهدا تا کربلا است که سال گذشته نیز انجام شده و امسال هم برای اربعین از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. در برنامه قدم به قدم با شهدا تا کربلا زوار اربعین به نیابت از شهدا در کربلای حسینی زیارت می‌کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام درباره موکب‌های اربعین حسینی توضیح داد و افزود: «در موکب‌های اربعین حسینی از ظرفیت سرودهای دانش آموزی برای ایجاد شور و اشتیاق لازم استفاده شده است. این برنامه سال گذشته نیز در موکب‌های استان اجرا شده و امسال هم بنا بر این است که برنامه سرودهای دانش‌آموزی در موکب‌های استان در مسیر پیاده‌روی اجرا شود.  در برنامه سرود‌های دانش‌آموزی راهپیمایی بزرگ اربعین دانش‌آموزان سرودهای آیینی را در موکب‌های اربعین حسنی استان ایلام اجرا می‌کنند. امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته این موضوع مورد استقبال دانش‌آموزان قرار بگیرد.»

وی در ادامه گفت: «تمام تلاش و سعی در این است که بتوانیم از کمک‌هایی که دریافت می‌شود، به امید خدا غذایی را برای زائرین اربعین حسینی پخت کنیم. همچنین در موکب‌های اربعین استان تلاش داریم تا نزورات خیرین را توسط دانش‌آموزان حاضر در موکب به دست زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی برسانیم.»

وضعیت پارکینگ زائران پیاده‌روی بزرگ اربعین در ایلام

درویشی درباره وضعیت پارکینگ در مرز مهران گفت: «امسال برای اینکه همکاران فرهنگی بتوانند با فراغ بال بهتری به پیاده روی اربعین خود رسیدگی کنند، پارکینگ مناسب برای وسایل نقلیه ایشان ایجاد کردیم. البته در آموزش و پرورش استان ایلام ما علاوه بر پارکینگ برای وسایل نقلیه همکاران فرهنگی، برای سایر عزیزان زائر و سایر زوار هم در بحث پارکینگ کمک حال بودیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه افزود: «فضای عمومی مدارس به پارکینگ زائرین اربعین حسینی اختصاص پیدا کرده است. تلاش بر این است که هر آنچه در چنته داشته باشیم در اختیار زوار اربعین حسین قرار دهیم تا زائرین عزیز بتوانند با فراغ بال به زیارت خود بپردازند. امیدواریم این قبیل کارها هم مورد توجه و قبول خداوند متعال و امام حسین(ع) قرار بگیرد.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار