وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد اربعین حسینی‌ تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت‌های تربیتی مسیر پیاده‌روی اربعین‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بسیج‌کردن تمام امکانات برای برگزاری پیاده‌روی اربعین گفت‌ کار گروهی، مسئولیت‌پذیری، به یکدیگر آموختن و از یکدیگر آموختن، باهم حرکت کردن در مسیر پیاده‌روی اربعین مهم است، برای فرایند رسیدن دانش‌آموزان به کربلا و بازگرداندن آنان باید برنامه داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت‌های تربیتی مسیر پیاده‌روی اربعین‌

‌به گزارش‌ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد اربعین حسینی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌صورت منسجم‌تر، باشکوه‌تر و با حضور جمع بیشتری از افراد، درباره اهمیت اربعین گفت: شما همه اهل معرفت هستید و می‌دانید در سند تحول بنیادین از نمونمه‌های مهم و اصلی ساحت تربیت عبادی سیاسی، اربعین است زیرا موضوع اربعین یک کار مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: کار گروهی، مسئولیت‌پذیری، به یکدیگر آموختن و از یکدیگر آموختن، باهم حرکت کردن در مسیر پیاده‌روی اربعین مهم است. برای فرایند رسیدن دانش‌آموزان به کربلا و بازگرداندن آنان باید برنامه داشته باشیم.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را برای گروهی اعزام‌شدن دانش‌آموزان به پیاده‌روی اربعین فراهم کند، بُعد ترویجی این کار فوق‌العاده اهمیت دارد. در این مسیر باید موکب به موکب و ایستگاه به ایستگاه، برای دانش‌آموزان برنامه داشت.

باید برای دانش‌‌آموزانی که به پیاده‌روی اعزام نمی‌شوند نیز برنامه منسجمی داشت

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از همکاری ۶ استان مرزی گفت: تهیه نقشه مسیریابی دانش‌آموزان برای اعزام به مسیر پیاده‌روی مهم است که این امر باید از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی  تهیه شود. همچنین باید موکب‌های بین راه نیز جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: موضوع سازماندهی دانش‌آموزان مهم است؛ باید برای دانش‌‌آموزانی که به پیاده‌روی اعزام نمی‌شوند نیز برنامه منسجمی داشت.

صحرایی با تاکید بر اینکه همه امکانات باید برای پیاده‌روی اربعین بسیج شوند افزود: موضوع بسیج امکانات باید به معنای واقعی انجام شود تا بتوان با اتحاد درونی، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را به پیاده‌روی اربعین اعزام کنیم.

وی تاکید کرد: برای موضوع اربعین، کار خلاقانه انجام شود تا دانش‌آموزان بیشتر جذب فعالیت‌ها شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار