اجرای طرح «نماد» و «هدایت تحصیلی»، دو فرآیند نیازمند توجه دولت
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی برنامههای این معاونت در دو بخش کلی و جزئی در دست انجام است گفت در تمام بخشهای پرورشی، تربیتی و آسیبهای اجتماعی اقداماتی روی میز این معاونت است که از جمله آن میتوان به اجراییکردن برنامه نماد اشاره کرد که البته نیازمند توجه ویژه دولت چهاردهم است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امیر تجلینیا ضمن تشریح برنامههای معاونت پرورشی که نیازمند اهتمام دولت چهاردهم است گفت: اجراییسازی سند نظام جامع راهنمایی مشاوره، برنامه ملی نماد، هدایت تحصیلی فرآیندی و تدوین نظام استعدادیابی در حوزه مشاوره اداره کل، نیازمند توجه در دولت جدید است.
وی با بیان اینکه در اداره کل امور تربیتی نیز برنامههایی در دست انجام است افزود: همایش ملی و بینالمللی تربیت، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی حوزه پرورشی، جشنواره تجارب برتر تربیتی با رویکرد الفتا، ساماندهی منابع انسانی در حوزه پرورشی و فرهنگی، جذب منابع انسانی حوزه پرورشی از جمله برنامههایی است که توجه دولت آینده را نیاز دارد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی نیز برنامهها در دو بخش کلی و جزیی در دست انجام است ادامه داد: اجراییکردن برنامه نماد و پیگیری از دستگاهها، برنامههای یاریگران زندگی در قالب تفاهمنامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامههای آموزشی، ترویجی و مراقبتی در قالب کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی از برنامههای کلی این حوزه است که با توجه به حساسیت موضوع نیازمند اهتمام دولت چهاردهم است.
تجلینیا اظهار کرد: در حوزه آسیبهای اجتماعی اگر جزئیتر به مسائل اشاره کنیم میتوانیم به تفاهمنامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامههای مشترک تفاهمنامه با وزارت کشور، برنامه ارتقا و مدیریت فوری در نماد، بازنگری سند ائتلاف نماد، پیگیری اجراییکردن آییننامه اجرایی نماد از دستگاهها، مصوبات جلسه صد و شصتوپنج شورای اجتماعی کشور در دستگاهها و برگزاری فعالیت و اجراکردن برنامههای خانه یاریگران زندگی در همه استانها اشاره کنیم که همچنان روز میز کار این معاونت است و نیازمند توجه دولت چهاردهم است.
ارسال دیدگاه