در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

مدرسه‌یاری در سیستان‌وبلوچستان؛ از توانمندسازی معلمان تا تشکیل کلاس‌های ویژه برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از تشکیل جلسات ویژه این استان در مجمع خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌یاری در سیستان‌وبلوچستان؛ از توانمندسازی معلمان تا تشکیل کلاس‌های ویژه برای دانش‌آموزان

سیامک جهان‌تیغ در گفت‌وگو با پانا درباره اجرای طرح مدرسه‌یاری در استان سیستان و بلوچستان گفت: «مدرسه‌یاری اواسط آبان سال گذشته به صورت پایلوت در استان سیستان و بلوچستان با اهداف عمده‌ای آغاز شد.»

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: «یکی از اهداف این بود که تمام NGOها و خیرین فعال در امور مدرسه را در بحث بالا بردن کیفیت آموزشی ساماندهی کند. در ادامه مسیر پس از ساماندهی فعالیت‌ها، آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف به معلمان و مدیران داده شود تا کلاس‌های درس منظم و قانونمند شوند.»

وی درباره آموزش معلمان و مدیران کل برای توانمندسازی آموزشی آنان گفت: «سازمان‌های‌ خیریه و خیرین در زیرمجموعه مجمع خیرین مدرسه‌ساز می‌کوشند به‌منظور توانمندسازی‌ معلمان برای حضور در کلاس درس نیز اقداماتی انجام دهند. آموزش‌هایی نیز در قالب کارگاه‌های در این زمینه به برخی معلمان و مدیران کل ارائه می‌کنند تا این دسته از معلمان و مدیران به عنوان معلمان میانی، علاوه بر آموزش‌دیدن و توانمندشدن در این امور، سایر معلمان و مدیران مدارس خود را نیز با ارائه مطالب عنوان شده در امر آموزش توانمند کنند.»

آغاز آموزش معلمان و مدیران از 20 خرداد ۱۴۰۲

جهان‌تیغ درباره شروع این آموزش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: «برنامه آموزش معلمان و مدیران در استان سیستان و بلوچستان از 20 خرداد سال 1402 آغاز شد. این آموزش‌ها در سه دوره مجزا برای مناطق چابهار، زاهدان و سیستان با حمایت دو گروه از مجموعه‌های خیرین فعال در استان برگزار شد. این برنامه بسیار موثر واقع شد به همین سبب ادامه آموزش‌ها تا پایان سال تحصیلی 1402-1403 ادامه یافته و بنا داریم در سال‌های آینده نیز این آموزش‌های را به صورت مستمر ادامه دهیم.»

مسئول طرح مدرسه‌یاری در استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: «در کمیسیون مدرسه‌یاری بنا شد تا مختص به فصول مختلف تحصیلی اقداماتی از سوی خیرین با هدف افزایش کیفیت آموزشی دانش‌آموزان انجام شود. برای مثال در فصل کنکور اقداماتی ویژه برای دانش‌آموزان این استان توسط خیرین به‌صورت قانون‌مند و ساماندهی شده انجام شود.»

وی در ادامه به ساخت قریب به 70 درصد مدارس توسط خیرین اشاره کرد و گفت: «حدود 70 درصد ساخت و سازهای کلان در آموزش و پرورش کشور توسط خیرین انجام می‌شود و خیرین به طور ویژه با استان سیستان و بلوچستان اقبال خوبی داشتند. خیرین بسیاری به سیستان و بلوچستان در امور مدارس، یاری رساندند که این از خوش‌اقبالی استان بوده است. خیرین همچنین با معرفی این استان به خیرین دیگر نیز به این استان یاری می‌رسانند.» 

جهان‌تیغ از تشکیل جلسه ویژه استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: «جامعه خیرین مدرسه‌ساز هر دو هفته یک‌بار در روز دوشنبه در کمیسیون مدرسه‌یاری به صورت ویژه و اختصاصی به استان سیستان و بلوچستان می‌پردازند. این موضوع علاوه بر انجام پیگیری‌های لازم در امور استان خود تبلیغی برای حضور خیرین مدرسه‌ساز در این استان برای موضوع مدرسه‌یاری است. به سبب این نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان باید از زحمات همه دوستان در کمیسیون تشکر کنم.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار