فرهنگنامه مصور دینی «کودکان و نوجوانان» منتشر شد

تهران (پانا) - «فرهنگنامه مصور دینی کودکان و نوجوانان» اثر حسن مولایی به همت مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگنامه مصور دینی «کودکان و نوجوانان» منتشر شد

«فرهنگنامه مصور دینی کودکان و نوجوانان» با تصاویر زیبا و جذاب اثر حسن مولایی‌ از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه قم  در ۲۰۹ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به چاپ رسید.

در معرفی این اثر فاخر آمده است، کودکان و نوجوانان شکوفه‌های رنگارنگ گلستان زیبای زندگی ما هستند، از این رو بایسته است تا با آموزش و تربیتی پویا و پایا، این شایستگان همچون رنگین‌کمانی چشم‌نواز و زیبا در آسمان تربیتی جهان بدرخشند. در این راه نورانی، واژگان دینی، پنجره‌هایی هستند زیبا که چشم‌اندازی زیبا از آموزه‌های آسمانی به نونهالان ما ارائه می‌دهند.

این فرهنگ‌نامه با تعریفی ساده، علمی، تصویری و مستند از واژه‌های دینی نسل نو را با این آموزه‌های زیبا آشنا می‌سازد.

‌از زیبایی‌های این فرهنگنامه دینی، مصور بودن آن است؛ کودکان و نوجوانان ممکن است بسیاری از تعاریف واژگان را بدانند اما ارائه تصویر مناسب، کمک بسیاری به آنان جهت آشنایی بیشتر و تنوع افزون‌تر کتاب می‌کند.

در تدوین کتاب سعی بر آن بوده که از سنگینی نوشتار کاسته شود تا قلم ساده و روان با کمک تصویر بتواند در رساندن مطلب به خوانندگان محترم، نقش خود را خوب ایفا کنند.

برای برقراری ارتباط بهتر خوانندگان خردسال با کتاب، در تایپ متن‌ها از قلم کودک استفاده شد تا  در مطالعه کتاب، نشاط و آرامش بیشتری را شاهد باشند و دچار خستگی نشوند.

با نگاه به نیازهای مخاطبان، سعی شد تا به طراحی مناسب کتاب، جاذبه خاصی برای خوانندگان  ایجاد شود، به گونه‌ای که از مطالعه آن لذت ببرند.

سرعت در پیدا کردن مطالب مورد نظر خواننده در دایره‌المعارف اهمیت به‌سزایی دارد، به طوری که شاید بتوان یکی از شاخص‌های موفقیت در این نوع تالیف‌، رساندن سریع مخاطب به واژه درخواستی است. بر این اساس بهترین شیوه برای یافتن واژگان مورد نظر خوانندگان‌ چینش الفبایی یافتیم و برای سهولت در پیدا کردن مطالب، همه واژه‌ها با چیدمان الفبای فارسی تنظیم شده است. در این فرهنگ‌نامه حدود ۴۰۰ واژه دینی با قلم روان و تصویر مناسب معرفی شده است. 

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار