ابلاغ دستورالعمل ارتقای کیفی نما و منظر مدارس از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ابلاغ دستورالعمل «ارتقای کیفی نما و منظر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی» که توسط این سازمان تهیه شده است با امضای وزیر آموزش و پروش، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل ارتقای کیفی نما و منظر مدارس از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش

‌حمیدرضا خان‌محمدی‌ اعلام کرد:‌ هدف از دستورالعمل «‌ارتقاء کیفی نما و منظر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی»، ساماندهی و تدبیر ایده‌های طراحی نمای ساختمان فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی با توجه به معماری اسلامی - ایرانی برای هویت بخشیدن به معماری معاصر، نما و منظر شهری و روستایی است.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان نوسازی مدارس کشور به موضوع هویت‌بخشی به مدارس و فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس الگوهای ایرانی_اسلامی، اظهار داشت: در راستای دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین و اسناد فرادستی تحقق مدرسه صالح و تراز نقشه راه اجرایی سند مذکور، ضرورت نگاه تحولی و بنیادی در طراحی و معماری مدارس را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری ده دوره همایش «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» و تجربه خوب به‌دست آمده از این همایش، گفت: جمع‌آوری طرح‌های با هویت منتج از این همایش‌ها و در پی آن اجرای ده‌ها طرح عملیاتی با معماری مناسب و با هویت، الگوی مناسبی را برای مدرسه‌سازان و جامعه مهندسی و تعلیم و تربیت کشور ارائه کرده است. 

خان‌محمدی با اشاره به ایجاد تحول ناشی از این ابلاغیه در هویت داخلی و بیرونی مدارس در ادامه مسیر‌، تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور علاوه بر پیشبرد برنامه‌های خود در این راستا، در نظر دارد با تشکیل جلسات «ارتقای کیفی نما و منظر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی» در تمامی ادارات کل تابعه، اصول طراحی و اجرای نمای مدارس را احیاء و ساماندهی کند. ذکر این نکته ضروری است که در تعیین حدود وظایف و ارائه اصول و شاخص‌ها، تلاش شده‌ است که تا حد امکان، مداخله‌ای در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی طرح و نمای فضاها صورت نپذیرد.

‌این دستورالعمل که با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد؛ از تاریخ ابلاغ برای تمامی مدیران‌کل، معماران، طراحان و کارشناسان فنی ادارات‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور، شرکت‌های مهندسی، مشاور و دست اندرکاران حوزه طراحی و اجرای فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی، ملاک عمل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار