در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

توضیح معاون سازمان نوسازی مدارس درباره اعتبارات تخصیص یافته برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی کلاس‌های درس

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور‌ جزئیات هزینه‌کرد مبلغ در نظر گرفته شده ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه کشور، جهت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون سازمان نوسازی مدارس درباره اعتبارات تخصیص یافته برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی کلاس‌های درس

مجید عبداللهی در گفت‌و‌گو با پانا گفت‌: «‌در قالب بند ث ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه کشور‌، دولت مکلف بود تا معادل ریالی 3 میلیارد دلار را به جهت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بدهد. از برنامه ششم توسعه کشور 6 سال می‌گذرد و خوشبختانه برنامه هفتم نیز ابلاغ شده است. طبق این بند 3 میلیارد دلار تعهد بوده است اما حدود 140 میلیون دلار آن تحقق یافته است که در مقابل هزینه در نظر گرفته شده عدد قابل توجه‌ای نیست.»

وی ادامه داد‌‌: «‌با اولویت‌های مربوط به حوزه تخریب‌، بازسازی و بیمه‌سازی‌، مدارس واجد شرایط شناسایی و الویت‌بندی شدند که‌ حدود 1400 پروژه شناسایی شد و متناسب با منابعی که تخصیص پیدا کرده بود اولویت این پروژه‌ها تشخیص داده شد و بعد از تشخیص، نیاز و نیازسنجی‌، نسبت به اجرای آن‌ها اقدام شد. از این 140 میلیون دلار ‌حدود 110 میلیون دلار در دولت شهید جمهور تخصیص پیدا کرد و یک فرصت مغتنمی را فراهم  کرد.»

عبداللهی تاکید کرد: «‌در قانون مشخص شده است که این هزینه باید صرف ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس فاقد استحکام شود و اگر رقم این مبلغ را به تومان هم محاسبه کنید 2 تا 3 هزار میلیارد تومان منابعی بوده که در دو تا سه سال گذشته برای پیشبرد برنامه‌ها تامین شده و مسائل اجرایی آن طراحی و عملیات‌ها نیز در سطح کشور انجام شده است.»

مجید عبداللهی‌ ‌گفت: «‌آخرین ابلاغ  پایان سال گذشته اعلام شد که 26 میلیون دلار، آن ابلاغ انتهایی بود که در 27/12/1402 اتفاق افتاد، بانک مرکزی نیز این هزینه را به ریال تبدیل کرد و ابلاغ اعتبار آن نیز به سازمان نوسازی انجام شد. تشریفات هزینه‌کرد آن تا 31 شهریورماه سال جاری در دستور کار است تا انشاءالله بتوانیم مدارس را تکمیل و ایمن‌سازی کنیم و تحویل دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار