آغاز مرحله کشوری جشنواره قرآنی و زیارت اولی‌های دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - مرحله کشوری سی‌‌و‌چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در بخش آوایی از صبح امروز ۱۲ تیرماه در مشهد مقدس آغاز شده و تا پانزدهم این ماه در دو گروه دختران و پسران ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله کشوری جشنواره قرآنی و زیارت اولی‌های دانشگاه فرهنگیان

این جشنواره در ۹ بخش شامل بخش‌های آوایی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، نوآفرینی قرآنی و در ۴۸ رشته برگزار می‌شود.

از جمله رشته‌های بخش آوایی این دوره از مسابقات می‌توان به رشته‌هایی همچون، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم در اجزای مختلف، اذان، دعاخوانی، مداحی، تواشیح و ... اشاره کرد. 

‌در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان بخش‌های غیر آوایی (به جز بخش معارفی) در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان در این بخش‌ها ضمن ارائه آثار خود، نفرات برتر از بین آنها معرفی شوند. 

در بخش معارفی نیز که نفرات برتر مشخص شده‌اند، کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است تا افراد برگزیده با آمادگی بیشتری در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که اواخر تابستان در تبریز و به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، حضور یابند.

مرحله مقدماتی سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان پیش از این با رقابت ۱۲ هزار نفر از دانشجو معلمان سراسر کشور در استان‌های مختلف برگزار شده و نفرات برتر به مرحله کشوری آمده‌اند.

همچنین سومین دوره زیارت اولی‌ها از 11 تا 19 تیرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

بیش از 1600 دانشجومعلم دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان به عنوان زیارت اولی به پاپوس امام رضا (ع) خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار