وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛
تحولات حوزه نظارت و ارزیابی وزارت آموزشوپرورش در دوران شهیدجمهور
از کاهش آمار تخلفات در بخش مدارس و مراکز غیردولتی تا تخصیص ۱۳۸۶۶۰ نفر پیگیریکننده برای بازماندگان از تحصیل
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش مهمترین اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش جهت ارتقای نظارت و ارزیابی را تشریح کرد.
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ویراستی نوشت: «نظارت و ارزشیابی در نظام اداری مولفهای مهم برای برطرف کردن کاستیها و تقویت داشتههاست. در دوران شهید جمهور این امر در تمامی ساحتها بهطور ویژهای دنبال شد در آموزش و پرورش نیز اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفت که در زیر بخشی از آن آورده شده است:
تدوین و تصویب آیین نامۀ اجرایی مسیر رشد معلمی بر اساس نتایج آسیبشناسی ساز و کارهای ارزیابی شایستگیهای معلمان (رتبهبندی) و بهرهگیری از نظرات ذینفعان و ذیربطان به منظور افزایش کیفیت فرآیند ارزیابی
تدوین شاخصهای ارزیابی مدارس بر اساس الگوی مدرسۀ تراز سند تحول بنیادین
طراحی، تدوین و ابلاغ شیوهنامۀ اجرایی آییننامۀ انتخاب و انتصاب مدیران مدارس
بررسی صلاحیتهای عمومی بالغ بر ۱۷۷.۰۰۰ نفر از معرفیشدگان آزمون استخدامی ۱۴۰۲
تدوین ۱۴۶ شاخص ارزیابی در سال ۱۴۰۲ در زیر محورهای برنامهریزی مدیریتی، امور اداری، امور مالی، فضا و تجهیزات و امکانات، تأمین منابع انسانی مورد نیاز، شهریه، ثبتنام دانش آموزان، برنامه ریزی آموزشی، فعالیتهای آزمایشگاهی و کارگاهی، فعالیتهای پرورشی، نماز، قرآن و عترت، مطالعه، تحقیق و پژوهش، راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان، ورزش و ایمنی، بهداشت و سلامت
نظارت مالی و اداری به سیستمهای اطلاعاتی مجتمعهای آموزشی دولتی و غیردولتی بین المللی(برای اولین بار)
ارسال دستورالعمل شناسایی گلوگاههای فساد و شناسایی مدیرانی که تعارض منافع دارند.( برای اولین بار)
بازدارندگیهای لازم آراء هیاتها و اقدامات پیشگیرانه دفتر در بدنه آموزش و پرورش
ارزیابی بیش از ۶۰ هزار نفر بر اساس معرفی سه برابر ظرفیت امیدآفرین در مبحث شایسته گزینی استفاده از شیوههای نوین ارزیابی خروجی مناسب و مورد رضایت پردیس و مراکز
۲۱۱۰۴ بازدید از عملکرد آموزشی، پرورشی، اداری و مالی ۱۸۸۷۱ مدرسه غیردولتی
۲۰۸۴۷ بازدید از عملکرد آموزشی، پرورشی، اداری و مالی ۲۰۱۸۰ مرکز غیردولتی
جدیت نظر در آراء و تصمیمات شوراهای نظارت استان طبق قانون و صدور ۲۱۶ رأی
میانگین ۵۰.۴۲ درصدی روند کاهشی آمار تخلفات در سال ۱۴۰۲ در بخش مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با توجه به سختگیریهای سال ۱۴۰۱
اصلاح مجازاتهای قابل اعمال در مورد مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در صورت تخلف با هدف تقویت بازدارندگی مفاد قانون در بروز تخلفات.
نظارت مالی و اداری به سیستمهای اطلاعاتی مجتمعهای آموزشی دولتی و غیردولتی بین المللی (برای اولین بار)
نظارت مالی، اداری، آموزشی مجتمعهای آموزشی دولتی و غیردولتی داخل کشور (برای اولین بار)
تخصیص۱۳۸۶۶۰نفر پیگیری کننده برای تمامی افراد شناسایی شده در سامانه تخصصی (شهید محمودوند)
ارسال دیدگاه