روایت صحرایی از ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشوپرورش در دوران شهیدجمهور
از کسب رتبه برتر کشور در میان درگاههای دولتی تا نوبتگیری الکترونیکی سنجش بدو ورود برای ۱.۳ میلیون کودک ۶ ساله
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش مهمترین اقدامات این وزارتخانه را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دوران شهید جمهور تشریح کرد.
رضامراد صحرایی در صفحه ویراستیاش نوشت: یکی از اقدامات مهم در دولت شهید جمهور حرکت به سمت دولت الکترونیک بود، که در این مسیر در بسیاری از هزینهها و زمان صرفهجویی خواهد شد. وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعالیتهایی زیادی را در پیش گرفته است که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
توسعۀ پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) و کسب رتبۀ برتر کشور در میان درگاههای دولتی؛
راهاندازی و پشتیبانی از سامانۀ اجرای رتبهبندی فرهنگیان و رسیدگی به اعتراضات که منجر به کاهش مراجعات حضوری و افزایش دقت امتیازدهی به معلمان شد، این سامانه هماکنون یکی از بزرگترین سامانههای خدماتی کشور است که بالغ بر ۵۰ میلیون رکورد اطلاعات معلمان در آن نگهداری میشود؛
انجام پیشثبتنام الکترونیکی مدارس و ثبتنام بیش از ۴.۵ میلیون دانشآموز پایههای ورودی دورههای تحصیلی (اول، هفتم، دهم)؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳(برای اولین بار)
ثبت دیتای هدایت تحصیلی ۲ میلیون دانشآموز پایه نهم در هر سال تحصیلی (برای اولین بار)
بازطراحی سامانه الکترونیکی نماد با قابلیتهای جدید و بهرهبرداری از آن و اجرای آزمونهای غربالگری دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی که منجر به شناسایی و رصد وضعیت افراد در معرض خطر شده است؛
راهاندازی سامانۀ جدید برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان و تصحیح بیش از ۸۰ میلیون برگۀ امتحانی از طریق این سامانه با سرعت و دقت قابل قبول؛
تحلیل، طراحی و راهاندازی سامانۀ جذب و استخدام (کارا) که برای فرایند جذب و گزینش منتخبان آزمون استخدامی ۱۴۰۲ و استفاده از فناوریهای نوین و استقرار سامانه جامع گزینش (برای اولین بار)
ایجاد داشبورد مدیران وزارت آموزش و پرورش (BI) که با ایجاد انبارۀ دادۀ عظیم چند صد میلیون رکوردی از دادههای پایگاههای دانشآموزی و پرسنلی، محاسبۀ شاخصهای کلیدی دستگاه را به صورت برخط نشان میدهد.
همکاری در ایجاد یکپارچگی و تدقیق پایگاه دادههای ملی و معرفی وبگاه آموزشوپرورش بهعنوان پربازدیدترین آدرس اینترنتی کشور در سال ۱۴۰۲
ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت، راهبری و نظارت حلقههای آموزشی معلمان دوره ابتدایی در بستر LTMS و ثبت اطلاعات و آمار بیش از ۱۸۰۰۰۰ از معلمان شرکتکننده در دورههای توانمندسازی
طراحی و استقرار نظام یکپارچه خدمات و نظارت در بستر الکترونیک با رویکرد شفافسازی فرایندها در راستای شعار دولت مردمی (برای اولین بار)
اجرای کامل و بهموقع مصوبات و قوانین مرتبط با دولت الکترونیک (ارائه ۱۰۰ درصد (معادل ۵ خدمت) خدمات مصوب دستگاه بر روی پنجره ملی دولت هوشمند (برای اولین بار)
دریافت ۸ وبسرویس استعلام برخط از دستگاههای اجرایی و سازمانها و نهادها (برای اولین بار)
ایجاد پایگاه متمرکز حقوق و دستمزد کشوری جهت ارسال و تجمیع حقوق و پرداختهای مستمر و نامستمر کارکنان استانها
ارائه کلیه خدمات فرزندان به والدین و نمایش خودکار اطلاعات فرزندان در هنگام ورود به بیش از ۶ میلیون اولیای دانشآموزان
نوبتگیری الکترونیکی کودکان ۶ ساله برای سنجش بدو ورود به دبستان میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱.۳ میلیون دانشآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲(برای اولین بار)
رویکردهای نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی و آشنایی با نرمافزارهای کاربردی در حوزه آموزش
یکپارچهسازی سامانههای مالی برخط سرپرستیها و مدارس خارج از کشور (برای اولین بار)
انجام تاییدیه تحصیلی فارغالتحصیلان بهصورت برخط از طریق سامانهemt.medu.ir در راستای دولت الکترونیک
تنظیم اطلاعات ۱۵۰۰ نفر فارغالتحصیل سرپرستیها به سیستم ساهت بهمنظور تمهید کنکور (برای اولین بار)
استقرار سامانه سراسری شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل برای اولین بار در کشور (سامانه شهید محمودوند)
ارایه نیازمندیهای مالی به مرکز فناوری و اطلاعات و پیگیری روند آمادهسازی سیستم حقوق و دستمزد کارکنان مرتبط با سامانه مالی یکپارچه (حقوق تحت وب) به منظور شفافیت مالی.
ایجاد سامانه جمعآوری اطلاعات نامستمر در سامانه اضافه کار و نامستمرها ستاد جهت کنترل منابع ونظارت مالی قبل از پرداختها.»
ارسال دیدگاه