‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی پاسخ داد؛

کدام هزینه‌های دانش‌آموزان‌ مدارس غیردولتی جزو شهریه آموزشی محسوب نمی‌شود؟‌

به‌کار‌گیری نیروی‌های فاقد گزینش و غیر همجنس در مدارس ممنوع است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد هزینه فوق‌برنامه‌، سرویس ایاب‌‌و‌ذهاب و پوشش دانش‌آموزی از حساب میزان شهریه آموزشی و پرورشی مدارس ‌متفاوت است و این موارد جزو زیرنظام شاخص شهریه‌های مدون آموزشی محسوب نمی‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کدام هزینه‌های دانش‌آموزان‌ مدارس غیردولتی جزو شهریه آموزشی محسوب نمی‌شود؟‌

‌احمد محمود‌زاده در چهل‌و‌هفتیمن نشست تخصصی شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، بر نظارت و اعمال صحیح شهریه در مدارس غیردولتی طبق قوانین موجود تاکید و اظهار کرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم و حضورم در سازمان بر شفاف‌سازی و برخورد با رانت و فساد و هرگونه حواشی تاکید داشته‌ام، از این رو درخصوص شهریه مدارس نیز این را اصل قرار داده و میزان و نحوه تعیین شهریه در شفافیت کامل به سرانجام رسیده است‌.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار به‌صورت کامل شهریه مدارس بر اساس ماده 15و 16 و سیاست‌های اعلامی شورای نظارت در سامانه اطلاع‌رسانی شد‌.

محمودزاده به متناسب‌سازی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود‌: شهریه برخی از مدارس پایین‌تر از کف بود که از این‌رو آموزش و پرورش به‌منظور ادامه فعالیت کیفی در این دسته از مدارس متوازن‌سازی شهریه را با رعایت شاخص‌ها و الگوی تعیین نرخ شهریه انجام داد و تاکنون این فرآیند در بیش 16 هزار مدرسه و 500 منطقه آموزشی کشور به مرحله نهایی رسیده است‌.

محمودزاده با تاکید بر اینکه باید با تشریح عملکرد و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه ها اطلاع رسانی مناسب پیرامون شفاف سازی جزییات شهریه‌ها انجام پذیرد، بیان کرد: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فعالیت های آموزشگاهی مثل آموزش زبان، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جدا سازی شود زیرا این موارد زیر نظام شاخص شهریه های مدون آموزشی محسوب نمی شود و باید خانواده ها را نسبت به این امر آگاه کرد تا ابهامی درخصوص شهریه مدارس نداشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به ‌بازدید و نظارت مستمر ارزیابان از عملکرد آموزشی‌، پرورشی و مالی مدارس و مراکز غیر دولتی‌، ادامه داد: بازرسان باید همه موارد فوق را با دقت و موشکافانه نظارت کنند و تخلفات احتمالی را جهت اعمال مقررات گزارش دهند‌.

محمودزاده با اشاره بازه زمانی در نقل‌و‌انتقال ملکی مدارس استیجاری‌؛ ضرورت تسریع در ابلاغ بخشنامه استقرار را مورد تاکید قرار داد و افزود‌: موسسان و مدیران مدارس به جهت تکریم خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید با رعایت مبانی قانونی نسبت به تسهیل در امور مردم اقدام کنند‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر گزینش و توانمند‌سازی نیروی انسانی مستقر در مدارس غیردولتی‌، تاکید کرد: به‌کار‌گیری نیروی‌های فاقد گزینش و غیر همجنس در مدارس ممنوع است و ادامه فعالیت معلمان و مربیان منوط به شرکت در دوره‌های توانمند‌سازی و اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود.

محمودزاده با اشاره به سه عنصر تسهیل‌، تسریع و تکریم مراجعان که جزو تاکیدات رئیس‌جمهور شهید بود، گفت: تقاضای اداری ارباب رجوع باید با دقت و سرعت در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود‌، فلذا از همه کارکنان این انتظار وجود دارد تا با اهتمام نسبت به تسریع در انجام درخواست‌های مراجعان و رفع مشکلات فرایندی و اخذ شناسه و مجوزها در حداقل بازه زمانی ممکن مبادرت ورزند‌.

وی بر اجرایی‌سازی طرح مدرسه تراز ‌سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت‌: مدارس و مراکز باید با کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در چارچوب سند تحول و در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان و فراگیران برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار