افتتاح اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و نیازهای ویژه امیرالمومنین(ع) توسط وزیر آموزش‌و‌پرورش

تهران (پانا) - آیین افتتاح خوابگاه و سلف غذاخوری اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و امیرالمومنین (ع) در شهر همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و نیازهای ویژه امیرالمومنین(ع) توسط وزیر آموزش‌و‌پرورش

‌رضامراد صحرایی در سفر یک‌روزه به استان همدان و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش آینه‌‌ سیمای عملکرد جامعه و آینده است و آموزش، در کنار امنیت و سلامت، توسط حاکمیت ارائه می‌شود.

رضامراد صحرایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک پروژه مشترک بین دانشگاهیان و حوزویان بود، تصریح کرد: ریل آینده کشور در این سند، برنامه‌ریزی شده و بهار سند تحول بنیادین در این دولت رقم خورده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهید رئیسی در نهاد ریاست‌جمهوری، برای هر دستگاهی اقدامات تحولی در نظر گرفته بود، گفت: شهید رئیسی احیاگر تربیت معلم بود و ریل دانشگاه به نحوی قرار داده شد که ثمره‌‌ آن، تربیت نیکوی معلم است. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سه سال گذشته، مشخص شد که اگر انسان با نیت خالص تلاش کند، خداوند برکت غیر قابل توصیف به کار آن می‌دهد. 

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور، قدرتمندترین روش‌های تحولی را درون خود دارد، افزود: ما نیازمند نسل فکور و خلاق هستیم و به لطف خداوند در امتحانات نهایی، تشریح مسئله مورد اهمیت قرار گرفته است. 

وی درباره فضای آموزش‌ پرورش، ادامه داد: سرانه آموزشی بیش از پنج متر است و در این سه سال، بیش از  ۳۲ هزار کلاس درس، تکمیل شده است که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار بود چون عدالت آموزشی برای ما اهمیت زیادی دارد.

‌در ادامه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان همدان، آیین افتتاح خوابگاه و سلف غذاخوری اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و امیرالمومنین (ع) در شهر همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور، برگزار شد.

رضامراد صحرایی ‌در این آیین ‌اظهار کرد: این نخستین اردوگاه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و والدین می‌توانند در کنار فرزندانشان، ساعات آرامی را بگذرانند.

صحرایی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیاز ویژه از تحصیل باز نمانند و ۳۰ درصد نیز در مسابقات ورزشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تربیت شش ساحتی دانش‌آموزان مد نظر ماست، تصریح کرد: شرکت در انتخابات، تربیت فرهنگی دانش‌آموزان و یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا رفت و آمد و عبور و مرور دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها، راحت شود.

‌زیر بنای آموزشی اردوگاه گنجنامه ۸۲۶ متر مربع و اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات استانی و ملی، تامین شده است.

اردوگاه دانش‌آموزان با نیاز ویژه امیرالمومنین (ع) نیز از محل اعتبارات استانی و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به همدان، در زیربنای ۸۸۰ متر مربع، تکمیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار