اردوگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت احداث می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از محل سانحه سقوط بالگرد شهدای خدمت در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان بازدید به عمل کرد و احداث یک یادمان ماندگار در محل سقوط را مورد بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت احداث می‌شود

حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش در محل سانحه سقوط بالگرد شهدای خدمت در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان حضور یافت و احداث یادمانی ماندگار در محل وقوع سانحه را مورد بررسی قرار داد.

خان محمدی همچنین از محل پیشنهادی احداث اردوگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت نیز بازدید به عمل آورد. 

لازم به ذکر است که احداث اردوگاه دانش‌آموزی در روستای نزدیک محل سقوط بالگرد شهدای خدمت، طرح پیشنهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی جهت ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای بزرگوار بوده است که سه روستای اوزی، کلم و خوئینه رود، محل‌های پیشنهادی این اداره کل برای ساخت اردوگاه دانش آموزی است.

امروزه اردوگاه دانش آموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثرگذار می تواند با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و خلق موقعیت‌های جدید یادگیری مناسب با نیازهای فردی و جمعی دانش‌آموزان زمینه دستیابی آنان را به ساحت‌های متنوع تعلیم و تربیت فراهم آورد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش پس از حضور در محل سقوط بالگرد شهدای خدمت در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان و جلسه انجام مطالعات ساخت اردوگاه دانش آموزی و معراج شهدای خدمت در این شهرستان، در بازگشت از سفر در مزار شهید آل هاشم، و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، حضور یافت. 

شهید آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده فقید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، همواره یار و یاور دلسوز مدرسه سازی در استان و مشوق اصلی خیرین در دعوت به مدرسه سازی بود که سال گذشته نیز خان‌محمدی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به استان آذربایجان شرقی نیز با ایشان دیداری صمیمانه داشت.

سانحه سقوط بالگرد در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در نزدیکی روستای اوزی ورزقان، در شمال استان آذربایجان شرقی رخ داده و در این سانحه سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سید محمدعلی آل هاشم، نماینده فقید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به همراه ۴ نفر دیگر به مقام والای شهادت نائل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار