مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش‌:

‌بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار احداث می‌شود‌

تهران (پانا) - مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش‌ از اختصاص زمین برای ساخت بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار، تجهیز اولین هنرستان پتروشیمی کشور با مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع پتروشیمی نگین مکران و اختصاص زمین از سوی فرمانداری برای ساخت اولین کانون فرهنگی، هنری چابهار خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
‌بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار احداث می‌شود‌

هادی عابدی ‌در اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد در چابهار با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش در فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت سایر دستگاه‌ها در آموزش و پرورش اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک سازمان است و مدیریت اثر‌بخش نیروی انسانی نقش مهمی در موفقیت سازمان دارد. معلمان نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند، لذا معلمان نقش مهمی در موفقیت اهداف مناطق آزاد خواهند داشت و توجه به معلمان می‌تواند عاملی برای رشد و پیشرفت منطقه باشد.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت در آموزش و پرورش به افزایش کیفیت نیروی انسانی در دستگاه‌های مختلف منجر خواهد شد، گفت: انتظار داریم آموزش و پرورش مناطق آزاد به‌عنوان الگویی برای آموزش و پرورش سایر مناطق کشور باشد، لذا سازمان منطقه آزاد به عنوان متولی اصلی دستگاه‌های دولتی در منطقه آزاد نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد و ساختار اداری مناطق آزاد و قوانین تصویب شده نیز بر همین اساس است.

‌مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی ذیل قانون شورای آموزش و پرورش برای ادارات آموزش و پرورش و مناطق آزاد ایجاد شده و بر همین اساس در سال ۱۳۷۷ برای شوراهای آموزش و پرورش مناطق آزاد، قانونی مصوب و ابلاغ شده است.

‌وی گفت: ضرورت دارد تا همگرایی بیشتری بین آموزش و پرورش و منطقه آزاد چابهار به وجود بیاید و با این همگرایی شاهد رشد شاخص‌های آموزش و پرورش منطقه چابهار باشیم.

‌عابدی درباره مصوبات اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد گفت: مقرر شد تا زمینی برای ساخت بزرگترین اردوگاه زمستانی دانش‌آموزان کشور از سوی منطقه آزاد چابهار به آموزش و پرورش اختصاص یابد، همچنین به دلیل نداشتن فضای مستقل کانون فرهنگی، هنری در آموزش و پرورش چابهار، فرمانداری این منطقه متعهد شد تا زمینی را برای ساخت این کانون در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

‌وی درباره دیگر مصوبات این نشست گفت: مجتمع پتروشیمی نگین مکران، یکی از شرکت‌های منطقه آزاد چابهار است که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و تامین نیروی انسانی متخصص برای جذب در این شرکت، تجهیز اولین هنرستان پتروشیمی در کشور را متعهد شد. دو قطعه زمین از سوی منطقه برای ساخت مدرسه و رفع کمبودهای فضای آموزشی، راه‌اندازی ۲ آموزشگاه ابتدایی دولتی پسرانه و دخترانه در پیکره ویلاهای منطقه آزاد با واگذاری دو فضای آموزشی توسط سازمان منطقه آزاد و شروع آن در مهرماه ۱۴۰۳، تسریع در ایجاد کد شبانه‌روزی برای دبیرستان دانا و توانا پسرانه و دخترانه از دیگر مصوبات این شورا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار