آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان از امروز در مشهد

تهران (پانا) - مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از امروز در مشهد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان از امروز در مشهد

مرحله پایانی مسابقات قرآنی فرهنگیان از امروز، 24 خرداد به مدت سه روز تا 26 خرداد به صورت حضوری در شهر مشهد و در جوار حرم امام هشتم برای برگزیدگان مرحله مقدماتی کشوری برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 160 نفر از معلمان سراسر کشور در 2 بخش خانم‌ها و آقایان در 5 رشته قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 10 جز قرآن، روش تدریس احکام و نهج البلاغه در مشهد مقدس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

90 هزار نفر از فرهنگیان در مرحله اول حضور پیدا کردند

مرحله اول نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در دهه مبارک فجر برای شهرستان‌ها ومناطق برگزار شده بود. در این مرحله بیش از 90 هزار نفر از فرهنگیان کشور حضور پیدا کردند. در ادامه نفرات برگزیده از هر شهرستان و منطقه به مسابقات استانی راه یافتند.

مسابقات استانی در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شده و فرهنگیان برگزیده در این مرحله حضور یافتند. از میان راه یافتگان به مرحله استانی 320 نفر به مرحله مقدماتی کشوری رسیدند.  مرحله مقدماتی کشوری به صورت غیر حضوری برگزار شد. در رشته قرائت، روش تدریس، احکام و نهج البلاغه با دریافت آثار شرکت‌کنندگان و در رشته‌های حفظ 10 جزء و کل قرآن به صورت ارتباط آنلاین برگزار شد. 

شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی کشوری با کسب حد نصاب نمره کافی به مرحله حضوری راه یافتند. فرهنگیانی که به مرحله حضوری رسیدند، قرار است سه روز یعنی از امروز در مشهد با شرکت در مسابقه به رقابت بپردازند.

18 داور ملی و بین‌المللی این مسابقات را داوری می‌کنند

مرحله مسابقات حضوری کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 18 داور ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. نفرات برتر و برگزیده این مسابقات در اختتامیه این دوره در 26 خرداد معرفی خواهند شد.

در این مسابقات، ضمن ارتقای مهارت‌های قرآنی معلمان در جهت رشد کمی و کیفی مسابقات قرآن دانش‌‌آموزی، فرهنگیان با شیوه‌های انتقال احکام به دانش‌آموزان در کوتاه‌مدت، روش‌های تحقیق و بهره‌برداری از نهج البلاغه و ارائه سخنرانی براساس خطبه‌های نهج‌البلاغه آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار