وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

ایران در دولت شهید جمهور به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد؛ ساخت بیش از ۳۱ هزار کلاس درس

مدرسه‌سازی، آینده‌سازی و مصداق عمل صالح است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از ساخت بیش از ۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران در دولت شهید جمهور به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد؛ ساخت بیش از ۳۱ هزار کلاس درس

وزیر آموزش و پرورش در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: گرامی میداریم یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای پرواز اردیبهشت و در راس آن شهید عزیز حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و  یاد و خاطره همه خیرین آینده‌ساز و مخلص سرزمین و در صدر آن مرحوم دکتر حافظی و اخیرا مادر بزرگوار جناب آقای میر باقری و تمام خیرینی که تصویر و عکس خاطره آنان در جای جای این سالن نصب شده است. آرزوی سلامتی برای تمامی خیرین دیگری که در جمع ما هستند دارم. ان‌شاءالله خداوند به عمر و برکت شما بیافزاید و ما از وجود ارشمندتان بهره‌مند شویم.

رضامراد صحرایی مدرسه‌سازی را جلوه‌ای از مشارکت مردم دانست و گفت: موضوع مدرسه‌سازی جلوه‌ای از مشارکت مردم در ساختن آینده کشور است. مدرسه‌ها محل‌هایی هستند که آینده هر کشور در آن ساخته می‌شود. کودکانی که امروز در مدرسه‌ها درحال تحصیل هستند، افرادی هستند که آینده کشور به دست آنان اتفاق خواهد افتاد و باید آن را با دستان خود بسازند و اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش هر کشور، سیمای آینده آن کشور را نشان می‌دهد از آن جهت است.

وی مدرسه‌سازی را مصداق عمل صالح دانست و گفت: مصداق عمل صالح کار مدرسه‌سازی است چرا که مدرسه‌سازی، آینده‌سازی است. این دولت به ویژه مفتخر است به اینکه در دوره او ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد. درباره تهران گزارشی فوق‌العاده‌ای به تصویر کشیده شد که من از گفتن مجدد آن خودداری می‌کنم و به یک نکته بسنده می‌کنم و آن این است که سرانه دانش‌آموزی در استان تهران در یک دوره 35 ماهه از 3 و 8 دهم مترمربع به 4 و 74 صدم متر رسید که یعنی در یک دوره کمتر از سه سال چیزی قریب به 1 متر به سرانه آموزشی کشور  در شهر و استان تهران اضافه شد. این در حالی است که ما تغییرات جمعیتی گسترده‌ای را در شهرستان‌های تهران داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش از ساخت 30 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و گفت: در سراسر کشور در طول دولت با برکت شهید رئیسی بیش از ۳۱ هزار کلاس درس در قالب بیش از 7 هزار پروژه آموزشی و پرورشی و فرهنگی و ورزشی ساخته شد. این مسئله تقریبا بی‌سابقه است و در یک مقیاسی 8 مدرسه در هر روز در کشور ساخته شد. در تهران روزانه چیزی بیش از 20 کلاس ساخته می‌شد و این حجم از عمران و آبادانی بی‌سابقه است و این میسر نمی‌شد مگر با مشارکت خیرین که بیش از نیمی از آن‌ها با مشارکت خیرین است.

صحرایی بر توجه شهید رئیسی به برنامه خیرین تاکید کرد و افزود: رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان داد که ملت به دولت اعتماد کرده است و توانسته رضایت خیرین را جلب کند. ما در هر جلسه‌ای که در مورد کار مدرسه‌سازی باشد علاوه بر بردن نام بانی این امر حتما از رئیس جمهور فقید هم یاد می‌کنیم. چرا که ایشان در ایجاد یک بستر مشارکتی دارای یک خصلت بسیار ممتاز بودند. کسی بودند که امروز دولت را به ملت بازگرداند و خدمت بی‌منت بی‌وقفه را ترویج داد و تشکیلات را به سیاست برگرداند. ایشان خودش را خادم جمهور نامید و جمهور نیز او را به نیکی گرامی داشت و در سینه تاریخ کشور به نیکی ثبت کرد.

وی از تمامی دست‌اندرکاران این کار نیکو تشکر کرد و افزود: کار خیر مدرسه‌سازی در کشور شروع شد تا امروز دانشگاه‌سازی، بیمارستان‌سازی، خیرین سلامت و دیگر عرصه‌ها به وجود آید و اینها همه از تنه مدرسه‌سازی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار