معاون وزیر آموزش و پرورش :

اندیشه‌های امام خمینی(ره) راهبری بی‌بدیل برای دانش‌آموزان ایران زمین است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اندیشه‌های امام خمینی(ره) راهبری بی‌بدیل برای دانش‌آموزان ایران زمین است

متن پیام احمد محمودزاده به شرح زیر است: 

«سی و پنج سال از عروج ملکوتی رهبری عظیم‌الشان، امامی به غایت مدیر و مدبر و مردی بزرگ در تاریخ جهان گذشت. امام خمینی(ره) با سلوک عملی و علمی خود چنان ایرانیان و مسلمانان دربند زنجیر استثمار و استکبار را بیدار کرد که جهان دوقطبی فرو رفته در تاریکی زر و زور و تزویر را در چشم به هم زدنی به استیصال کشاند. هرچند که دوران حیات آن مرد بزرگ برای ما اندک بود و کوتاه؛ اما نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از اندیشه‌های ناب اسلام محمدی(ص) و ولایت مطلقه فقیه امام راحل(ره) با هدایت و رهبری جانشین خلف ایشان در عرصه داخلی و خارجی چنان قوام و دوام یافته که در حال حرکت به سوی قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه است. بدون شک درخت تنومند اندیشه‌های امام خمینی(ره) که از سرچشمه‌های اصیل امامت و ولایت نشات گرفته راهبری بی‌بدیل برای امروز و همه آینده در انتظار جوانان و بخصوص دانش‌آموزان ایران زمین است.

نگاه ویژه امام عظیم الشان به تربیت اصیل اسلامی برای ساختن فردای بهتر می‌تواند چراغ پرفروغی در نظام آموزشی کشور باشد که همواره برنامه‌ریزان و مسئولان نهادهای آموزشی و تربیتی از این سرچشمه نورانی بهره برگیرند و امیدوارانه افق‌های پیش رو را دست یافتنی کنند.

آموزش و پرورش از منظر معمار کبیر انقلاب، مبدأ هر گونه تغییر و تحول در جامعه است. بنیان اندیشه‌های امام عزیز برپایه خودباوری، پشتکار، روشنگری و بیان حقایق در کنار دست یافتن به قله‌های دانش نوین جهان برای ساختن ایرانی آباد و آزاد قرار گرفته است.

در سایه همین نگاه و نگرش بنیادین بود که در کوران انقلاب اسلامی دانش آموزان و فرهنگیان شریف در صف نخست مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بودند و در زمان دفاع مقدس نیز دانش آموزان و معلمان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مصاف دشمن تا دندان مسلح رفتند. پس از آن نیز با اندیشه و تدبیر امام راحل و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در عرصه دانش و عمل خوش درخشیدند. امروز صنایع موشکی، هسته‌ای، پزشکی و صنعت ایران مدیون رشادت‌های جوانان برومندی است که در مکتب امامین انقلاب تلمذ کرده‌اند.

اکنون که 35 سال فراق اندوهباری را پشت سر نهاده‌ایم امیدمان به رشد و اعتلای ایران عزیز به مدد راهبری مرادمان که خود دانش اندوخته تعالیم امام خمینی (ره) می‌باشند وابسته تام و تمام است. گام دوم انقلاب را در حالی سپری می‌کنیم که هر روز و هر لحظه ایمان قلبی داریم امثال سید شهدای اهل خدمت شمع‌های فروزان اندیشه‌های امام راحل هستند.

۱۴ خرداد امسال همزمان شده است با شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان شریفشان، امید آن داریم که با تلاش مضاعف در تحقق اهداف عالیه انقلاب در روز حساب نزد آنان روسفید شویم.

برای نیل به آن مقصد بزرگ، می‌بایست در راه معرفی و ترویج اندیشه‌های متعالی، اهداف و زوایای زندگی پربرکت آن بزرگواران به نسل حاضر و آینده گام بر داریم.

در پایان به روح بلند امام عزیزمان، شهدای قیام ۱۵ خرداد۱۳۴۲ و شهدای دفاع مقدس و شهیدان راه خدمت درود می‌فرستیم و با آنان عهد می‌بندیم که همواره در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب گام برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار