خان‌محمدی در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها:

تحویل 32 هزار کلاس درس از خدمات قابل توجه دولت سیزدهم است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به خدمات قابل توجه دولت سیزدهم در طول حدود سه سال گذشته‌ ‌تاکید کرد که تحویل حدود 32 هزار کلاس درس با وجود همه مشکلات از جمله این خدمات است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 32 هزار کلاس درس از خدمات قابل توجه دولت سیزدهم است

‌حمیدرضا خان‌محمدی ‌در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها که در سالن جلسات شهید احمدی این سازمان برگزار شد، با اشاره به خسران شهادت رئیس‌جمهور، اظهار کرد: سرمایه‌های ارزشمندی را در این حادثه تلخ از دست دادیم، باید از مشی و منش آیت‌الله رئیسی الگو برداریم.

وی بیان کرد: درس‌هایی که این سید بزرگوار به ما داد بسیار آموزنده است، از تلاش شبانه‌روزی این مرد بزرگ، باید درس گرفت از طرفی هم باید به خودمان افتخار کنیم که در این دوره مسئولیت داشته‌ایم.

خان‌محمدی با اشاره به نخستین ملاقات با آیت‌الله آل هاشم امام جمعه فقید تبریز، گفت: آقای آل‌هاشم یک عالم بزرگ به تمام معنا بود. در نخستین روزهای مسئولیتم که با ایشان ملاقات داشتم مجذوب رفتار و اطلاعات دقیق ایشان از حوزه مدرسه‌سازی شدم. شهید مالک رحمتی استاندار فقید جوان و جهادی آذربایجان شرقی نیز یک چهره مردمی‌، خدمتگزار و توانمند بود که از دست رفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه بافت و ساختار ذهنی رئیس‌جمهور شهید نیز باید در ما شکل بگیرد، گفت: تمام تلاش آقای رئیسی بر حل مسائل مردم متمرکز بود و بسیاری از این مسائل و مشکلاتی که سال‌ها مانده بود با تلاش بی‌وقفه و استمرار و پیگیری دولت و شخص رئیس‌جمهور حل شد و با نگاه مبتنی بر ایمان و توکل موفقیت‌های زیادی را برای کشور به ارمغان آورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خدمات قابل توجه دولت سیزدهم در طول حدود سه سال گذشته، افزود: در بحث آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی نیز توجه خاصی داشته‌اند و حدود 32 هزار کلاس درس با وجود همه مشکلات ساخته و بهره‌برداری شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مسائل پشتیبانی و منابع انسانی را از کلیدی‌ترین و مهمترین موضوعات پیش روی سازمان برشمرد و اظهار کرد: آنچه موجب ارتقای یک مجموعه در قیاس با دستگاه‌های دیگر می‌شود وجود سرمایه انسانی توانمند است.

وی با تاکید بر حل مسائل مربوط به منابع انسانی خطاب به معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی استان‌ها، گفت: شما مسئول سرمایه انسانی ما در استان‌ها هستید، امکانات خوبی در استان‌ها وجود دارد، توجه راهبردی و گره‌گشا به مسائل نیروی انسانی داشته باشید و از تمام ظرفیت‌های استان در این مسیر بهره ببرید.

خان محمدی ادامه داد: موفقیت یک سازمان مرهون نیروی انسانی است، همانطور که آبادی کشور از مسیر آبادی مدرسه می‌گذرد، به این ترتیب مزیت و برتری یک مجموعه نیز به نیروهای آن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهمترین رکن برای حل یک مساله، شناخت آن است، اظهار کرد: مسأله را دقیق بررسی نمی‌کنیم، توجه کنیم ۹۰ درصد پاسخ مسأله در صورت آن است، بنابراین با شناخت مساله می‌توانید راه‌حل آن را هم بیابید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تبیین موضوعات و مسائل و اقدامات انجام شده را از دیگر مسئولیت‌های مدیران و معاونان استانی بر شمرد و افزود: با تعامل مفید و سازنده و ارتباط بیشتر با همکاران، می‌توانید از دغدغه‌های آنان مطلع شده و در جهت حل آن‌ها برآیید که اثرات مطلوبی بر عملکرد مجموعه نیز خواهد داشت.

خان‌محمدی در ادامه به ظرفیت خوب شورای آموزش و پرورش استان‌ها در حل بسیاری از مسائل اشاره کرد و افزود: ما در ستاد مسیر را باز می‌کنیم و زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم، بهره‌مندی از تعاملات چندجانبه با دستگاه‌های استان می‌تواند فرصت‌های خوبی را در اختیار شما بگذارد‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: معاونان باید در کنار مدیران استان راه‌حل‌ها را بیابند از این رو تسلط بر قوانین برای معاونان بسیار ضروری است در عین ریسک کردن باید موارد قانونی را هم مدنظر داشت.

بهینه‌سازی مصارف و منابع، توجه به حفظ بیت‌المال، بهره‌وری، تنوع‌بخشی به منابع، چابک‌سازی، ترسیم فرهنگ سازمانی، عدالت در پرداخت‌ها، توجه ویژه به کیفیت کالاها و تجهیزات و انضباط مالی از دیگر موضوعات و نکات مورد تاکید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه بحث تغییر نگرش است، گفت: در این گردهمایی باید نگرش‌ها تغییر یابد و گره‌های ذهنی را باز کنیم. امیدواریم این جلسات مایه خیر، برکت و موجب ارتقای ادارات کل شود تا به اهداف مورد نظر برسند.

صفرعلی یازرلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با خیر مقدم به مدعوین، با برشمردن  ویژگی های رئیس‌جمهور شهید، گفت: اتفاق رخ داده ضایعه‌‌ای جبران‌ناپذیر بود، اما باید بتوانیم در ادامه راه خدمت با تلاش و جدیت عمل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر دغدغه جدی و توجه ویژه رئیس سازمان به موضوع و مطالبات منابع انسانی، بر پیگیری بحث آموزش و توانمند‌سازی و رفاه و معیشت کارکنان سازمان که سرمایه بی‌بدیل ما محسوب می‌شوند، تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار