رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

شهید رئیسی به‌دنبال رساندن وزارت آموزش‌وپرورش ‌به جایگاه واقعی خود بود‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی آموزش و پرورش را اولویت همه برنامه‌ها می‌دانست، گفت شهید رئیسی ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود.

کد مطلب: ۱۴۷۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شهید رئیسی به‌دنبال رساندن وزارت آموزش‌وپرورش ‌به جایگاه واقعی خود بود‌

‌احمد محمودزاده با اشاره به نگاه دولت سیزدهم که مبتنی بر عدالت‌محوری و توجه ویژه به محرومان و توسعه زیر‌ساخت‌های مختلف بخصوص حوزه آموزشی است، گفت‌: این نگاه حاصل توجه ویژه شهید رئیسی به گسترش عدالت آموزشی و توسعه آن بوده است‌. زیرا وی همواره تعلیم و تربیت را ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی می‌‌دانست که امروز جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان بر روی آن حرف‌هایی دارند. بر همین اساس بوده که آموزش و پرورش را مساله اول کشور می‌دانست.

به گفته محممودزاده؛ آیت الله رئیسی معتقد بود که جامعه موفق با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود. شهید رئیسی مدرسه را مرکز امید در جامعه می‌دانست و معتقد بود که باید معلمان تلاش کنند تا گره‌های ذهنی دانش‌آموزان باز شود.

معاون وزیر ادامه داد‌؛ آیت الله ریسی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داشت و معتقد بودند که این سند می‌تواند مستند رفتاری و اقدامی قرار بگیرد و لازمه‌اش را اقدام خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش می‌دانست‌.

محمودزاده با اشاره به نگاه ویژه شهید رئیسی در خدمتگزاری به انقلاب و مردم گفت: شهید رئیسی‌؛ شاگرد ممتاز مکتب شهید‌بهشتی که برگرفته از مکتب امام راحل(ره) که سرچشمه آن نیز مکتب امام حسین (ع) بوده، فعالیت می‌کرد. وی از مکتبی درس گرفته بود که همگی شیفتگان خدمت بودند نه قدرت.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: شهید رئیسی ادامه‌دهنده راه سردار شهید‌سلیمانی بوده است و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظلله العالی) رشد و پرورش یافته بود‌.

محمودزاده با اشاره به نگاه ویژه شهید‌رئیسی به ایران قوی بیان کرد: رئیس جمهور شهید همیشه به ایران قوی اعتقاد داشت و ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود. به همین دلیل در جایگاه قبل از ریاست‌جمهوری نیز به جایگاه آموزش و پرورش و تربیت علمی نیز اعتقادی راسخ و محکم داشت‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفرهای استانی آیت الله رئیسی به مناطق محروم بیان کرد؛ شهید رئیسی با سفر به این مناطق بر بهبود وضعیت آموز‌ش و پرورش و تجهیز کردن آن چه از نظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری تاکید داشت‌. رویکردشان مبتنی بر ساخت و بروز‌رسانی مدارس و تامین و تقویت نیروی انسانی در راستای کیفیت‌بخشی بوده است زیرا رئیسی پیرو مکتبی بود که معتقد بودند آموز‌ش و پرورش مانند سایر دستگاه‌ها نیست‌؛ جایگاه تولید نیروی انسانی است و سایر دستگا‌ه‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

محمودزاده تاکید کرد شهید رئیسی خودش را وقف تحقق و تسریع امور در راستای خدمتگزاری به مردم کرده بودند. خدمت به مردم از کلید واژه‌هایی بود که در تمام صحبت‌‌ها و سخنرانی‌های وی به عنوان یک اصل ازآن یاد می‌کرد.

به گفته معاون وزیر؛ تعهد‌، تداوم توجه به آموزش و پرورش و ارتقای مقام و جایگاه معلمان همواره از دغدغه‌های رئیس جمهور بوده است‌. زیرا رئیسی با طراحی هوشمندانه به دنبال پیشرفت و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و رساندن آن به جایگاه واقعی خود بود‌.

محمودزاده در پایان تاکید کرد که جامعه بزرگ فرهنگیان با شهادت این اسوه تلاش، مقاومت و بردباری دچار خسران شده است و باید تمام تلاش بر این باشد تا با الگو‌گیری از منش این شهید راه خدمت گام‌های استواری در پیشرفت جایگاه آموزش و پرورش برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار