وزیر آموزش و پرورش در ‌محفل سوگ خادم امام رضا(ع):

آیت‌الله رییسی‌ اعتقاد راسخ به تربیت معلم داشتند

همیشه به بنده می‌گفتند: در انتخاب معلمان دقت می‌کنید؟ مبادا معلمی انتخاب کنید که من فردای قیامت نتوانم پاسخگو باشم

تهران (پانا) - دانشجومعلمان پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان استان تهران، امشب در مرکز شهدای مکه، محفل ذکر اهل بیت(‌ص) به یاد شهیدان عزیز برپا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رییسی‌ اعتقاد راسخ به تربیت معلم داشتند

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در محفل سوگ خادم امام رضا(ع) ‌که حجت الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان؛ ‌رییس دانشگاه فرهنگیان و جمعی از معاونان دانشگاه؛ مدیر استان تهران و برخی مدیران پردیس‌ها و مراکز حضور داشتند، با بیان اینکه آیت‌الله رییسی، اعتقاد راسخ به تربیت معلم داشتند، اظهار کرد: همیشه به بنده می‌گفتند: در انتخاب معلمان دقت می‌کنید؟ مبادا معلمی انتخاب کنید که من فردای قیامت نتوانم پاسخگو باشم. باید کسانی در دانشگاه فرهنگیان به عنوان استاد و کارمند و دانشجو بیایند که بهترین‌های کشور باشند.

‌‌وزیر آموزش و پرورش افزود: شهید امیر‌عبداللهیان از سال ۶۸ تا ۷۱، معلم مدارس در تهران بود و بعد به وزارت امور خارجه منتقل شد. وی با شجاعت و هنرمندی میدان و دیپلماسی را هماهنگ کرده بود.

صحرایی اضافه کرد: آیت الله آل هاشم، بارها با بنده در خصوص مسایل دانشگاه فرهنگیان تماس گرفته بودند.

‌حجت الاسلام و المسلمین رستمی نیز در این مراسم گفت: حضرت امیر(‌ع) می‌فرمایند: پیامبر اکرم(‌ص)، بارها به من فرمودند که اگر خدا، یک نفر را با دست شما هدایت کند، ارزشش از همه دنیا بیشتر است. شما دانشجومعلمان چه توفیق بالایی دارید که می‌توانید هزاران نفر را هدایت کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: آیت الله رییسی بسیاری از محاسبات  مثال‌ها و طرازها را تغییر داد. شهید رییسی، به تمام معنا متواضع، باورمند، دلسوز، مردمی و باایمان بود. از خدا بخواهید به زندگیتان، درس، قلمتان و ... برکت دهد.

وی افزود: هفته گذشته سرتیم حفاظت که شهید شدند، به من گفتند که به رهبر بگویید که به رییس‌جمهور امر کنند که قدری استراحت کنند. سلامت ایشان در خطر است. شهادت این عزیزان، فقدان و مصیبت است‌، بله. اما خدوند میفرماید اگر برای من کار کنید تمام اتفاقات می‌شود اتفاق خوب و حسنا. حضرت امیر(ع) میفرمایند که زمانی ما در معرض سخت‌ترین شرایط، ترورها و ...بودیم‌، اما در جبهه ما که حق بودیم، صبرمان و ایمانمان کامل‌تر می‌شد. بعد از شهادت حاج قاسم، شرایط سختی بر ما حاکم شد، اما بعد از مدتی با فضل خدا شرایط کاملا به نفع ما شده است که از کشور به سمت اسراییل شلیک می‌کنیم.

رستمی تاکید کرد: شهید رییسی، بسیار علاقمند به دانشگاه فرهنگیان بودند و چند هفته پیش، پیگیری‌های ویژه‌ای برای رفع مشکلات تربیت معلم داشتند.

این خبر تکمیل می‌شود...‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار