آزادی سه زندانی به کمک خانم معلم و دانش‌آموزان یک مدرسه در قزوین

تهران (پانا) - یک معلم و مدیر مدرسه از آزادی دو زندانی در دهه فجر و یک زندانی در عید نوروز با همکاری دانش‌آموزان و معلمان مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آزادی سه زندانی به کمک خانم معلم و دانش‌آموزان یک مدرسه در قزوین

فرخ‌لقا سلطانی، مدیر مدرسه شهید محمدکریم سلطانی از استان قزوین دارای 25 سال سابقه، 7 سال به‌عنوان مدیر و 18 سال نیز به‌عنوان معاون پرورشی و مربی پرورشی فعالیت داشته است.

وی در سال دوم مدیریت خود به‌عنوان مدیر نمونه و سال گذشته نیز به‌عنوان معاون پرورشی نمونه انتخاب شده است.

یکی از اقدامات مهم و قابل توجه این بانوی فرهیخته فرهنگی آزادکردن سه زندانی با مشارکت دانش‌‌آموزان مدرسه بوده است.

سلطانی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «هر سال دهه فجر برنامه‌های ثابتی داشتیم، بهمن سال گذشته تصمیم گرفتم تا کاری خاص و متفاوت برای دهه فجر انجام دهیم. به این فکر کردم که اگر برای آزادسازی زندانیان اقدامی انجام دهم با دهه فجر هم مناسبت دارد. به همین منظور با همکاران خود مشورت کردم و همکاران با این مسئله موافقت کردند و تصمیم گرفتیم با کمک یکدیگر سه زندانی را آزاد کنیم.»

وی ادامه داد: «با رئیس زندان صحبت کردم و به ایشان اطلاع دادم که قرار است در حد توان خودمان سه زندانی را آزاد کنیم. از ایشان خواستم تا افرادی را برای این کار معرفی کنند. ایشان نیز از این طرح استقبال و افراد را به ما معرفی کردند. پس از این مرحله ما هزینه‌ها را پرداخت و توانستیم سه زندانی را که دو نفر از آن‌ها در دهه فجر و دیگری در عید نوروز بود آزاد کنیم. این اقدام با کمک همکاران، خودم و دانش‌آموزان انجام شد.»

سلطانی افزود: «جرقه این کار را پدرم در ذهن من زد، وی که در سال گذشته نیز جان خود را از دست داد با گلریزان و‌ جمع‌آوری پول، زندانیانی را که به دلیل بدهی داخل زندان بودند آزاد می‌کرد؛ من نیز همین‌کار را در مدرسه انجام دادم.»

این معاون پرورشی نمونه در مورد تجربه خود از فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان گفت: «سال اولی که وارد وزارت آموزش و پرورش شدم از آنجایی که در دوره دانش‌آموزی نیز به کار پرورشی علاقه‌مند بودم ‌‌و در فعالیت‌هایی نظیر سرود شرکت داشتم، همان سال اول به حوزه پرورشی رفتم و برای جذب دانش‌آموزان به حوزه پرورشی تلاش کردم تا دانش‌آموزان با حضور در فعالیت‌ها علاقه شدیدی به بخش پرورشی پیدا کنند؛ بعد از آن‌که علاقه‌مند شدند، زنگ‌های تفریح یا در مسیر برگشت به خانه و تماس تلفنی، بچه‌ها را جذب می‌کردیم و در کارهای پرورشی خیلی فعالیت داشتیم.»

سلطانی در مورد اهمیت فعالیت‌هایی پرورشی گفت: «الان هم که مدیر مدرسه هستم سعی می‌کنم مدام میان دانش‌‌آموزان باشم و اکثر کارها را خودم انجام می‌دهم؛ چرا که کارهای پرورشی را دوست دارم. چون عاشقانه آن را قبول کردم.»

وی درباره‌ ارتقای فرهنگ در جامعه افزود: «باید به معلم توجه ویژه‌ای شود چرا که هر معلم هم روانشناس و هم معلم است؛ آن‌ها از شرایط روانی دانش‌آموزان سر کلاس خود خبر دارند و می‌توانند از اتفاقات جلوگیری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار