مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

برگزاری 700 برنامه در آموزش و پرورش درباره آزادسازی خرمشهر

تهران (پانا) - ‌مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری 700 جلسه و برنامه با موضوع آزادسازی خرمشهر در آموزش و پرورش در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 700 برنامه در آموزش و پرورش درباره آزادسازی خرمشهر

نهمین جلسه روسای ستادهای اجرایی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت سازمان‌ها و نهادهای کشوری صبح امروز با حضور زهرا پناهی‌روا؛ مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، امیر نبی سهرابی؛ جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولین امور شاهد و ایثارگران در تمامی نهادهای کشوری برگزار شد.

زهرا پناهی‌روا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزا و ۵۰۰۰ شهید فرهنگی به اهمیت ادامه دادن راه شهدا تاکید کرد و گفت: امیدواریم که همه فرهنگیان بتوانند راه شهدا را ادامه دهند و نفس گرم خون شهدا را به نسل جوان ما انتقال دهند. اولین جلسه ستاد در سال جدید در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.‌ ان‌شاءالله بتوانیم در سال جدید برنامه‌های خوبی را تدارک ببینیم و برای نسل جوان در این زمینه سیاست‌گذاری کنیم.‌

۷۰۰ برنامه ویژه در آموزش و پرورش 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه به اقدامات ویژه وزارت آموزش و پرورش در زمینه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: سعی کردیم که در رابطه با ستاد ملی بزرگداشت دفاع مقدس کارهای خوبی را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهیم. ما حداقل برای موضوع آزادسازی خرمشهر در سال قبل حدود هفتصد جلسه و برنامه در سراسر کشور‌ به صورت همزمان داشتیم. یکی از مراسم‌هایی ‌که ما ‌برای آزادسازی خرمشهر انجام دادیم به میزبانی شهرستان‌های تهران ما برگزار شد. همچنین امسال هم ما قبل از برگزاری این جلسه اولین ستاد داخلی خود را درخصوص برنامه‌های ویژه برنامه سوم خرداد و آزاد‌سازی خرمشهر داشتیم.

امیر نبی سهرابی ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: اگر ما دانشی را فرا می‌گیریم، ماحصل و دسترنج تلاش‌های معلمان و فرهنگیان عزیز است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از همزمانی تشکیل این جلسه با شرایط خاص منطقه‌ خبر داد و افزود: امسال ما در وضعیتی جلسه اول خود را در ابتدای سال در آموزش و پرورش به مناسبت ملی دفاع مقدس ‌برگزار می‌کنیم که وضعیت خاصی در منطقه حاکم است. بعد از عملیات طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق توسط رزمندگان اسلام بر علیه رژیم پوشالی صهیونیستی اجرا شده و وضعیت خاصی در منطقه به وجود آمده است. 

وی به تغییر نگرش‌ها نسبت به ‌رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی ‌دیگر رژیم صهیونیستی سال‌های قبل نیست. اگر تا یک سال قبل رژیم صهیونیستی با مظلوم‌نمایی خودش را مظلوم هلوکاست و مظلوم حمله‌های به قول خودشان تروریستی و بخش‌های دیگر می‌دانستند، الان به یک جرثومه فساد و آدمکش در دنیا تبدیل شدند. اگر افکار عمومی دنیا قبل از عملیات طوفان الاقصی و قبل از عملیات وعده صادق در هواداری از این رژیم بوده، حالا وضعیت افکار عمومی دنیا تغییر کرده است. از جامعه فرهیخته غرب و دنیا مخصوصا دانشجویان بر علیه این رژیم به پا خواستند‌ و در حمایت از فلسطین تلاش می‌کنند.

سهرابی به اقدامات حمایتی دانشجویان در دفاع از آرمان‌های فلسطین اشاره کرد و گفت: دانشجویان سراسر کشور برخورد پلیسی غرب را به جان می‌خرند و از آرمان فلسطین و کشور فلسطین دفاع می‌کنند. عملیات وعده صادق به صورت غیر مستقیم محرک این وعده و این موضوع فرهنگی نیز بوده است. تا به حال در دنیا کسی جسارت و قدرت مقابله با صهیونیست‌ها را نداشته، اما الان فرهیختگان جامعه بین‌الملل و دانشجویان مخصوصا در دانشگاه‌های‌ آمریکا و غرب بر علیه این رژیم، ریسک زندان و اخراج از دانشگاه‌ها را پذیرفته و به میدان آمدند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عملیات وعده صادق را تحولی بزرگ بر‌شمرد و گفت: چنین اتفاقی در دنیا تحول بزرگی است و مسلما وضعیت رژیم صهیونیستی در دنیا از نظر بین‌المللی و از نظر داخلی و از نظر منطقه‌ای و جریان مقاومت، بسیار وضعیت بغرنجی است و خانه عنکبوت در آستانه ویرانی است و وعده‌های خداوند و پیش‌بینی‌های فرمانده معظم کل قوا به مرور محقق می‌شود بعد از عملیات وعده صادق صهیونیستی هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. معلوم است که این رژیم تا امروز با رعب و وحشت قدرت خود را حفظ کرده است.

چرا باید مناسبت‌های ملی دفاع مقدس را گرامی بداریم؟

وی درباره هدف از برگزاری این مراسم‌های گرامیداشت‌ گفت: هدف از گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در نهادهای مختلف کشوری، وجوه مختلفی دارد. یادآوری استقامت و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل دشمن بعثی یکی از این اهداف است. دشمن بعثی عراق و صدام یک زمان عزم ایران کرد و در زمانی که ایران ما به ظاهر ضعیف بود و تازه انقلاب کرده بود، می‌خواست کشور ما و نظام ما را از بین ببرد. این دشمن با توطئه ابرقدرت‌ها و با تقویت جنایتکاران شرق و غرق به کشور ما حمله کرد. کشور ما سازمان سیاسی خودش را ایجاد نکرده بود و ساختار نیروهای مسلح‌ آن هنوز پایدار نشده بود اما صدام عزم جمهوری اسلامی ایران کرد‌. آن‌ها تصمیم داشتند کشور ما را تجزیه کنند و مردم ما استقامت کردند. با فرمان امام اجازه ندادند این دشمن به اهداف خود برسد. پیروزی بزرگی است و باید این پیروزی را به نسل‌های آینده و جوان‌مان انتقال دهیم.

سهرابی دیگر هدف‌ گرامیداشت مناسبت‌های ملی را بازتعریف مقاومت و ایستادگی دانست و افزود: هدف بعدی فرهنگ‌سازی و بازتعریف فرهنگ مقاومت و ایستادگی است. باید به جوان امروزی‌ بگوییم که فرهنگ مقاومت و ایستادگی همون‌طور که حضرت آقا فرمودند هزینه بسیار کمتری از تسلیم دارد. تجربیات ما در طول تاریخ و انقلابات مختلف می‌گوید که ایستادگی بهتر از تسلیم استعمارگر است. استقلال سیاسی و فرهنگی و این قدرت ایران ناشی از فرهنگ ایستادگی و استقامتی است که آزادی خرمشهر آن را به اصطلاح نصیب ملت ایران کرد و هنوز هم ادامه دارد. گرامیداشت سوم خرداد و آزادی خرمشهر و عملیات بیت المقدس فقط آزادی یک شهر نبود، پیروزی یک ملت انقلابی مقابل ابرقدرت‌های جهان بود. پیروزی جمهوری اسلامی ایران مقابل دشمن بعثی شروع مقاومت در منطقه بود که الگو‌برداری از آن از لبنان شروع شد و الان مقاومت در منطقه همه‌گیر شده است. الان رژیم صهیونیستی توسط مقاومت منطقه‌ای ضربه می‌خورد نه توسط دولت‌های منطقه. خیلی اهمیت دارد که این اقدامات برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و آزادی خرمشهر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار