مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در شهر تهران برگزار شد؛

مشارکت ۱۴۶ مدرسه در برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در تهران

تهران (پانا) - معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران از حضور و مشارکت ۱۴۶ مدرسه در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۱۴۶ مدرسه در برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در تهران

اختتامیه دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب‌ در مدرسه شهدای هفتم تیر برگزار شد. ‌فاطمه‌سادات مرادی؛ در این مراسم با ارائه گزارشی از این رویداد به پانا گفت: هر ساله نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود. این نمایشگاه از سه سیر دیروز ما، امروز ما، فردای ما برگزار می‌شود. در هر سه سیر دانش‌آموزان با مطالعه و تحقیقی که انجام دادند به یک خروجی رسیدند که این خروجی را در قالب نمایشگاه می‌بینیم.

‌معاون‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران با اشاره به جزئیات بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: در بخش دیروز ما یک سیر تاریخی توسط دانش‌آموزان روایت شده است. دیروز ما بیشتر به استعمار در کشورها به ویژه در ایران اشاره دارد. در بخش امروز ما اتفاقاتی که در دنیا رخ داده به نمایش گذاشته شده است. در امروز ما بیشتر به چالش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود. در بخش فردای ما امسال بیشتر در مورد فلسطین و غزه و اتحادی که در فلسطین مظلوم وجود داشته اشاره شده است.

‌وی از مشارکت ۱۴۶ مدرسه در استان تهران در نمایشگاه مدرسه انقلاب خبر داد و افزود: نمایشگاه ‌از یازدهم بهمن تا اوایل اسفند 1402 برگزار شد. ۱۴۶ مدرسه در استان تهران درگیر نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب شدند. از صفر تا صد این نمایشگاه‌ها توسط دانش‌آموزان انجام شده است. در حال حاضر نیز مجری و برگزار‌کنندگان این مراسم اختتامیه نیز دانش‌آموزان هستند. کمترین دخالت توسط دانش‌آموزان صورت گرفته است.

‌مرادی ‌گفت: مقدمات برنامه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از دی شروع شد. اردویی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی با عنوان کارگاه مدرسه انقلاب برگزار شد‌. در این اردو داده‌هایی از سیر تاریخی به دانش‌آموزان داده شد. در ادامه مسیر تحقیقات دانش‌آموزان از دو بخش کتاب‌هایی که ما به آنان معرفی می‌کنیم و بخش مطالعات و تحقیقاتی ‌توسط خود دانش‌آموزان با مراجعه به کتاب‌های تاریخی، انجام می‌شود.

‌معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران از نمایش این آثار به صورت نمایشگاهی خبر داد و افزود: آثاری که دانش‌آموزان تولید می‌کنند در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. از این نمایشگاه‌ها فیلم و عکس تهیه می‌شود و به دبیرخانه ارسال می‌کنند. مخاطب آثار نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب دانش‌آموزان مدارس هستند که از نمایشگاه‌های دانش‌آموزی دیدن می‌کنند. دانش‌آموزان به شکل خبرنگار و گزارشگر از آنچه که تولید کردند گزارش و فیلم تهیه می‌کنند و ما از روی گزارش‌ها و فیلم‌ها داوری را انجام می‌دهیم.

‌وی درباره تاثیر بلند‌مدت این نمایشگاه‌ها گفت: این دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب است. دانش‌آموزانی که زمانی در مدارس خود نمایشگاه مدرسه انقلاب را برپا می‌کردند مدیران و معلمان امروز هستند. جالب است بدانید مدارسی که امسال در نمایشگاه مدرسه انقلاب حائز رتبه شدند، مسئولینی داشتند که خود زمانی مدرسه انقلاب را در مدارس برپا می‌کردند. چرا که این افراد مدرسه انقلاب را علتی برای رشد خود می‌دیدند.

د‌ر این مراسم، برگزیدگان این رویداد در سه گروه  از ۵ مدرسه دور دوم متوسطه و ۳ مدرسه دور اول متوسطه و ۱۶ مدرسه نوآور تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار