رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار در دولت سیزدهم/ هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر شهریه از تحصیل بازبماند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار در دولت سیزدهم/ هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر شهریه از تحصیل بازبماند

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا از اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در دولت سیزدهم برای اولین بار خبر داد و گفت: «‌‌موضوع توانمندسازی معلمان برای اولین بار در مدراس غیردولتی اتفاق افتاد. 6 پودمان 60 ساعته درباره مسائل مختلف اعتقادی و دینی، دانش تربیتی و تخصصی.‌ فاز اول این طرح انجام شده و فازهای بعدی هم در دستورکار است.»

درباره بورسیه دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی اظهار کرد: «‌برخی اوقات در استان‌ها ‌در مدارس مختلف از آن شهریه‌ای هم که تعیین شده است، پایین‌تر می‌گیرند. حتی مدارس غیردولتی هم وجود دارد که کاملا عام‌المنفعه هستند و شهریه از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند.. کارهای خوبی را ترویج کردیم از جمله یکی از این کارها، در منطقه آزاد چابهار یک مدرسه کاملا غیردولتی وجود دارد که از ‌50 درصد دانش‌آموزان شهریه دریافت نمی‌کند. این 50 درصد را خود منطقه آزاد بورس کرده است، دانش‌آموزان مستعد روستاها ‌که به صورت شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.»

وی با بیان اینکه قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که اگر دانش‌آموزی قصد دارد به هر دلیلی در مدرسه غیردولتی تحصیل کند، ‌شهریه مانع تحصیل او نشود، افزود: «به همین منظور ‌حدود 70 مدرسه راه ایمان در مناطق‌ محروم و روستایی داریم.  همچنین یک سیاست خوبی را به همین منظور در مدارس همدل ‌با کمیته امداد حضرت امام پیش می‌بریم که ‌هر ساله دانش‌آموزان را بورس می‌کنیم تا در مدارس غیردولتی تحصیل کنند.» 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: «در این زمینه با نگاه حکمرانی خوب و شایسته، با نگاه دولتی و اجرای غیردولتی پیگیر هستیم و امیدواریم در ادامه مسیر هم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار