در مراسم تجلیل از دبیران دفاتر نمایندگی خیرین در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران مطرح شد؛

راه‌اندازی «باشگاه دانش‌‌آموزان خیر» و «انجمن اولیای حامیان مدرسه‌سازی» در شهر تهران

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از دبیران دفاتر نمایندگی خیرین در مناطق آموزش و پرورش و همراهان مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران و همچنین مرایم ضیافت افطار خیرین عصر امروز در هتل هما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی «باشگاه دانش‌‌آموزان خیر» و «انجمن اولیای حامیان مدرسه‌سازی» در شهر تهران

در این مراسم که با همکاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، بنیاد نیکوکاری اکبر ابراهیمی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد؛ رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، حاج اکبر ابراهیمی مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه‌ساز، نعمت بنی‌آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، محمدرضا قربانی مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور حضور داشتند. 

فارغ از هر نوع مذهب، اعتقاد و نگرشی باید از ایران صیانت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست اظهار کرد: شما اگر یک ارث بزرگ و ثروت عظیم به دستتان برسد، چکار می‌کنید؟ ایران میراث گرانبهایی است که به ما به ارث رسیده و ما باید از آن صیانت کنیم. فارغ هر نوع مذهب و اعتقاد و نگرشی همه ما در یک نقطه یعنی صیانت از کشورمان ایران مشترک هستیم. 

علیرضا کریمیان ادامه داد: یکی از راه‌های صیانت این است که فرهنگ غنی خود را به نسل آینده منتقل کنیم. کارهای خیر و عام‌المنفعه همیشه در کشور ما وجود داشته است. ما امروز افتخار زیست در دوره‌ای را داریم که هنوز خیرین در آن هستند، گوهرهای باارزشی که سرمایه خود را برای اعتلای ایران هزینه می‌کنند. ما وظیفه داریم که این گوهرها را تکثیر کنیم و برای نسل آینده حفظ کنیم. 

وی گفت: ما باید بتوانیم برای نسل بعدی‌مان، حافظی‌ها، قفلی‌ها و حاج اکبر ابراهیمی‌ها داشته باشیم. همه ما یک تولد و یک مرگ داریم و صاحب یک طول عمر هستیم. نمیدانیم هر کسی چقدر عمر می‌کند. اما ما باید تلاش کنیم که عرض زندگی‌مان از طول زندگی‌مان بیشتر باشد و آن هم زمانی است که بتوانیم ماندگار باشیم. عرض زندگی خیرین از طول زندگی آن‌ها بیشتر است. 

ساخت ۱۰ فیلم در آموزش و پرورش شهر تهران درباره خیرین 

کریمیان گفت: یک کار خوب در شهر تهران تولید ۱۰ فیلم از خیرین بود و ساخت ۱۰ فیلم دیگر را در دستور کار داریم. اما ما ظرفیت‌های بسیار دیگری را داریم. خوب است که ما از امروز با کار خیر آشنا کنیم. به همین خاطر با اهتمام مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، باشگاهی تاسیس شد تا کودکان از اوان کودکی، اسم خود را در جمع خیرین قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در کنار این ظرفیت، ظرفیت مهم اولیا و مربیان است که در این زمینه انجمن اولیای حامی مدرسه‌سازی را تشکیل دادیم. 

افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت خیرین در پروژه‌های مدرسه‌سازی شهر تهران 

محمدرضا جعفری نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: میزان مشارکت خیرین در شهر تهران در سال ۱۴۰۱ عدد ۲۵ میلیارد تومان بوده است ولی در سال ۱۴۰۲ این عدد تا آخر بهمن ۵۷ میلیارد است. تعداد پروژه‌ها تا مهرماه ۳۰ پروژه بوده و ۳۰ پروژه هم در دست احداث است که تا مهرماه سال بعد تحویل خواهد شد. 

اولین کنگره دانش‌‌آموزان خیر تیرماه سال آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود 

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان تهران ادامه داد: باشگاه دانش‌آموزان خیر در ۱۱ منطقه راه‌اندازی شده و انشالله تیرماه سال بعد اولین کنگره دانش‌‌آموزان خیر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. تاکنون جمعیتی ۴۵۰ نفره دور هم جمع شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی ما به عدد ۸۰۰ نفر خواهد رسید. 

وی افزود: یک بال دیگری که در مجمع شهر تهران ایجاد شده است «انجمن اولیای حامیان مدرسه‌سازی» برای اولین بار در کشور شکل گرفته است. 

IMG_20240313_181002_104

در ادامه این مراسم از دبیران دفاتر نمایندگی خیرین در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با اهدای لوح تقدیر شد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار