رئیس مرکز ارزشیابی‌ وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در فروردین ۱۴۰۳

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در هتل آسمان کرمان گفت‌ ارزشیابی مبتنی بر یادگیری و اهداف برنامه درسی و نه بر اساس سوالات پرتکرار و محفوظات مطلوب وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در فروردین ۱۴۰۳

‌محسن زارعی با بیان اینکه موضوع سنجش ملی در حال پیگیری است، گفت: ملاک ارزشیابی ما امروز امتحانات نهایی است، در پایان هر دوره تحصیلی لازم است آزمونی به صورت هماهنگ برگزار شود.

وی افزود: برای گذر از دوره‌های تحصیلی نیاز به آزمون‌های نتیجه‌محور و سنجش ملی است تا بتوانیم بازخورد درستی از آموزش دانش‌آموزان داشته باشیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با ابلاغ برنامه هفتم در پایان هر دوره یک سنجش ملی انجام می‌شود و در پایه‌های ششم و نهم هم آزمون به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

زارعی گفت: ارزشیابی ۶ ساحتی و تحلیل سابقه تحصیلی تربیتی بسیار اهمیت دارد، اگر به عملکرد دانش‌آموز توجه کنیم در کشف استعدادها بسیار موثر است و گام اول این است که آزمون‌های عملکردی و مبتنی بر شایستگی نهادینه شود.

وی اظهار داشت: موضوع بعد در آزمون‌های نهایی آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است، موضوع ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه مدارس دولتی مطالبه رئیس‌جمهور است و در این خصوص بایستی مشارکت و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، ارزشیابی بایستی مبتنی بر اهداف یادگیری و برنامه درسی باشد نه بر اساس سوالات پرتکرار و محفوظات که نقش معلم هم فقط  به عنوان انتقال دهنده اطلاعات باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در فروردین ۱۴۰۳ گفت: تعیین حوزه‌های امتحانی، معرفی عوامل برگزاری و آماده سازی حوزه‌های امتحان نهایی، تامین امنیت حوزه ها ضرورت دارد و بایستی در این زمینه تدابیر لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار