معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

باید به دانش‌آموزان نقش هویتی دهیم تا در مدرسه حس میزبانی داشته باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی تاکید کرد اگر دانش‌آموز را درک نکنیم و برای او برنامه نداشته باشیم دیگران برای او برنامه می‌ریزند. باید کاری کنیم که دانش‌آموزان در مدرسه حس میزبانی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
باید به دانش‌آموزان نقش هویتی دهیم تا در مدرسه حس میزبانی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی ‌ در ‌گفت‌‌و‌گوی صمیمی با دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امروزه فعالیت‌های آموزش و پرورش دچار آسیب‌هایی هستند که کمی‌گرایی افراطی یکی از بزرگترین آسیب‌ها در آموزش و پرورش است. در سال ۹۰ مقام معظم رهبری فرمودند کشوری که ۷۰ میلیون جمعیت دارد باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد، لذا رقابتی برای تربیت حافظ قرآن به وجود آمد و در آن زمان تعداد زیادی برای حفظ قرآن ثبت‌نام کردند.

وی افزود: نتیجه‌گرایی افراطی نیز از جمله مواردی است که برای ما مهم است. برای ما فرایند مهم نیست بلکه نتیجه کار اهمیت دارد. همچنین‌ دانش‌آموز‌محوری نیز اهمیت زیادی دارد‌؛ باید مقتضیات دانش‌آموز را درک کنیم. اگر دانش‌آموز را درک نکنیم و برای او برنامه نداشته باشیم، دیگران برای او برنامه می‌ریزند.

پورثانی با اشاره به راهکارهایی برای کاستن آسیب‌های تربیتی بیان کرد: باید به دانش‌آموزان نقش هویتی دهیم تا او در مدرسه حس میزبانی کند. فضای شور و نشاط باید در مدارس بالا برود و ارتباط دوستانه با متربی برقرار شود.

وی اظهار کرد: هرچه فضای شور و نشاط در مدارس بالا رود آسیب اجتماعی نیز در مدارس کاهش می‌یابد.

در ادامه این نشست برخی از دانشجومعلمان به گفت‌وگو با معاون وزیر آموزش و پرورش درباره موضوعات مختلف پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار