مدارس کدام استان‌ها فردا غیرحضوری است؟

تهران (پانا) - بر اثر بارش برف و برودت هوا، فردا دوشنبه ۷ اسفند، مدارس برخی از استان‌ها تعطیل شد و کلاس‌های درس دانش‌‌آموزان در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس کدام استان‌ها فردا غیرحضوری است؟

روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان می‌رساند، با توجه به بارش برف و باران و احتمال لغزندگی معابر ، وضعیت فعالیت آموزشی مدارس استان، در روز دوشنبه ۷ اسفند، به شرح زیر خواهد بود:

استان چهارمحال و بختیاری

- فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع شهرستان کوهرنگ به صورت غیر حضوری در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

- فعالیت آموزشی سایر مدارس استان از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

- در صورت تغییر در شرایط جوی اطلاعیه تکمیلی راس ساعت ۶ صبح فردا منتشر می‌شود.

استان البرز

به دلیل برودت هوا تمام مدارس ابتدایی در استان البرز فردا دوشنبه ۷ اسفند غیر حضوری فعالیت می‌کنند. پیش دبستان و مهدکودک‌ها نیز فردا تعطیل خواهند بود.

استان یزد

ستاد مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش با توجه به بارش نزولات آسمانی، برودت هوا و مه صبحگاهی مدارس ابتدایی در سطح استان به جز شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست، فردا دوشنبه تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

همچنین مقطع پیش دبستانی نیز در این شهرستان‌ها تعطیل است.

همچنین مدارس مقطع متوسطه در بخش‌های عقدا و رباط پشت بادام اردکان، ندوشن میبد، روستاهای بخش مرکزی و نیر شهرستان تفت و بخش آسفیج بهاباد نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

استان تهران

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به دلیل بارش برف، آموزش در همه مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

همچنین در شهرستان‌های شهریار، ملارد، رباط کریم و شهر قدس کودکستان‌ها تعطیل و مدارس ابتدایی در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می‌شود.

استان زنجان

با توجه به برودت شدید هوا، فعالیت حضوری شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی و مهدهای کودک استان زنجان و مدارس استثنایی در هر سه مقطع، فردا دوشنبه ۷ اسفند لغو شد. مقاطع فوق‌الذکر در این استان تعطیل بوده و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری می‌شود.

استان قزوین

روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آموزش مدارس شهرستان آوج دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری است. در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، در خصوص وضعیت تعطیلی آموزش حضوری مدارس آمده است: به دلیل بارش برف و برودت هوا، تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی، متوسطه و مدارس استثنایی، شهرستان آوج طی روز دوشنبه هفتم اسفند در نوبت صبح غیرحضوری خواهد بود و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت مابقی مراکز آموزشی استان قزوین حضوری است.

استان قم

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان، مدارس همه مقاطع تحصیلی استان قم فردا دوشنبه هفتم اسفندماه بصورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ادارات و دانشگاه‌های استان نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

استان کرمان

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف شدید و احتمال یخ‌زدگی و آبگرفتگی معابر، فردا دوشنبه هفتم اسفند تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

مهران باهری با اعلام این خبر اظهار کرد: فردا دوشنبه مدارس شهر کرمان در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

وی از تعطیلی آموزش حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی در شهرستان کوهبنان خبر داد و افزود: در پی بارش برف و باران و احتمال یخ‌زدگی معابر، آموزش حضوری مدارس منطقه فیض آباد، بخش کوهساران و روستاهای خورند، ریحان، بغیجان از توابع شهرستان راور در روز دوشنبه هفتم اسفند تعطیل شد و آموزش از طریق مجازی پیگیری می‌شود.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان از تعطیلی آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی شهرستان زرند نیز خبر داد و بیان کرد: مدارس مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان نیز در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل اعلام شد.

وی همچنین از تعطیلی مدارس شهرستان رفسنجان در تمامی دوره‌های تحصیلی خبر داد و افزود: مدارس منطقه سیرج از توابع شهرستان کرمان در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و مدارس منطقه شهداد نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

باهری تاکید کرد: هرگونه تعطیلی مدارس در اسرع وقت از طریق پورتال رسمی آموزش و پرورش استان به اطلاع هم استانی‌ها رسانده می‌شود و فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان به اخبار منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

استان گلستان

در پی برودت هوا، فعالیت آموزشی بعضی از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های استان گلستان در روز دوشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۲ غیرحضوری و در بستر شاد انجام می‌شود.

اسامی بخش‌هایی که مدارس آنها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود به شرح زیر است:

شهرستان آزادشهر: در بخش چشمه ساران از پادگان نوده به بالا بغیر از روستاهای سوسرا و سرای محمد حسین

شهرستان علی‌آبادکتول: مدارس روستاهای دهنه زرین گل، خاک پیرزن، شیرین آباد، سیاه رودبار و میان رستاق

شهرستان رامیان مدارس: ۱_ شهید دیالمه کشکک ۲_ ایثار ویرو ۳_ ایمان ویرو ۴_ شهید نصیری رضی ۵_ خواجه نصیرالدین الهادی ۶_ میرزا کوچک خان پاقلعه ۷_ حمزه قورچای

شهرستان گالیکش: مدارس روستای قوشه چشمه و کندس کوه و سیجان 

شهرستان گرگان: فقط مدارس روستاهای شاهکوه و زیارت 

شهرستان کردکوی: فقط مدارس روستای حاجی‌آباد

شهرستان مینودشت: محورهای ذکر شده فعالیت خود را ساعت ۹ صبح به صورت حضوری آغازخواهند کرد: ۱- محور دوزین از روستای تاشده به بالا ۲- محور قلعه قافه از جنگل تنگه به بعد ۳- محور باقرآباد از جنگل باقرآباد به بعد ۴- محور نرماب از آرام نرو بالا به بعد و باقی مدارس به صورت عادی برگزار می‌شود.

فعالیت مدارس و مراکزی آموزشی شهرستان‌هایی که اعلام شد به صورت مجازی بوده و باقی مدارس به صورت عادی و حضوری انجام می‌شود.

فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، گمیشان،آق‌قلا، کلاله، گنبدکاووس و مراوه‌تپه به صورت حضوری و عادی انجام می‌شود و فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزشی شهر گرگان به صورت عادی و حضوری انجام می‌شود.

استان خراسان رضوی

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فردا دوشنبه ۷ اسفندماه فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد؛ همچنین کلیه مدارس گناباد در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان کلات در نوبت صبح با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

همچنین فرماندار سرخس گفت: بارش برف و متعاقب آن سرمای هوا، سبب شد تمامی مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان سرخس فردا دوشنبه به صورت غیرحضوری برگزار شود.

حسن نوری‌زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد بحران سرخس و برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، فردا دوشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ فعالیت آموزشی تمامی مدارس ابتدایی شهر و روستاهای شهرستان سرخس در دو نوبت صبح و عصر به‌صورت غیر حضوری است.

وی با بیان اینکه فعالیت مدارس در زمان تعطیلی به صورت غیرحضوری و در بستر پیام‌رسان «شاد» ادامه می‌یابد، افزود: فردا همچنین تمام مهدهای کودک‌ و پیش‌دبستانی‌های شهرستان تعطیل هستند.

استان همدان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، باتوجه به بارش برف، سرمای شدید و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر استان همدان فردا دوشنبه ۷ اسفند در نوبت صبح تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز فردا تعطیل هستند.

استان مرکزی

براساس اعلام مدیریت بحران استانداری مرکزی، به علت بارش برف برودت هوا و یخبندان، فردا دوشنبه هفتم اسفندماه، همه مدارس مهدهای کودک و آموزشگاه‌های استان، تعطیل خواهند بود.

فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

استان اصفهان 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان؛ محمدشریف زارعی فرماندار کاشان، اظهار کرد: با توجه به بارش رحمت الهی بر منطقه کاشان و همچنین سردی و برودت هوا در مناطق کوهستانی، مدارس شهرستان غیرحضوری فعالیت خواهند داشت.

استان خراسان‌ جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از غیر حضوری شدن آموزش در مدارس ۵ شهرستان استان خبر داد. محمدعلی آخوندی، امشب ۶ اسفند با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی بارش نزولات جوی و افت دما، آموزش در مدارس شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، درمیان، قاینات و بیرجند به شکل غیرحضوری است.

وی تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در این ۵ شهرستان با دو ساعت تأخیر دایر می‌شوند. 

استان خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دورکاری دستگاه‌های اجرایی استان در روز دوشنبه هفتم اسفندماه خبر داد. غلامرضا شفیق اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، احتمال یخ زدگی معابر و همچنین مدیریت مصرف گاز، همه مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های سطح استان فردا تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به سایر مصوبات کارگروه مدیریت انرژی استان با نظر مساعد استاندار، بیان کرد: تمامی مدارس همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت غیرحضوری خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار