وزیر آموزش و پرورش:

شکوفایی سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم اتفاق افتاد

غفلت از مدرسه خیانت به آینده کشور است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع نومعلمان گلستانی گفت امروزه معیار برنامه‌ریزی ما در دولت سیزدهم سند تحول بنیادین است و در دولت مردمی شاهد شکوفایی این سند بوده‌ایم.

کد مطلب: ۱۴۳۴۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم اتفاق افتاد

‌به گزارش ‌روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در همایش نومعلمان استان گلستان که به میزبانی شهرستان رامیان برگزار شد اظهار کرد: درک اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن در کشور مقدمه موفقیت است و ارزش هر کاری به نوع ماموریت کارکنان آن بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مخاطب شغل، اهمیت آن را مشخص و مخاطب ما در این شغل گروهی هستند که خداوند و پیامبرش خودشان را از آنان دانسته‌اند.

وی بیان کرد: سیمای آینده هر کشوری از چهره امروز مدرسه‌هایش پدیدار می‌شود؛ ما هر آینده‌ای که برای ایران در سر داریم و برای شهر می‌پسندیم بذرش را در درون مدرسه‌ها باید بکاریم.

صحرایی عنوان کرد: آموزش و پرورش هر کشوری نماد آینده آن کشور است و هر مدرسه یک ایران کوچک است که معلمان در حال ساختن آن هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم معمار هویت یک کشور است، یعنی آینده کشور به دست معلمان و در مدرسه ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: هر آرزوی خوبی که برای ایران داریم باید بذرش را در زمین آموزش و پرورش بکاریم، غفلت از مدرسه خیانت به آینده کشور است.

صحرایی بیان کرد: معلم مدرسه نقش‌آفرین‌ترین عنصر مدرسه‌سازی است و تحول نه توسط وزیر بلکه توسط دبیر انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر کسی که به آینده کشور علاقه دارد میزان واقعی بودن علاقه‌اش را باید با اهتمام و توجه به آن نشان دهد.

وی عنوان کرد: معلمان سازندگان انسانیت، معماران هویت و مظهر علم هستند. تاکنون هیچ سازوکاری در کشور نتوانسته است، معلمانی مانند استخدامی‌های سال ۱۴۰۲ جذب کند و ما به دنبال الماس‌هایی در کشور بودیم و کسانی را انتخاب کردیم که قیمتی‌ترین فارغ التحصیلان کشور هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاریخی‌ترین استخدام در کمیت و کیفیت رخ داد و این نشان داد که چه کسری از نیرو را تحویل گرفتیم و فرصت بی‌نظیری را برای بهسازی این سازمان بزرگ یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در کشور ۲۵ هزار مدرسه زیر ۵ نفر داریم که این امر نشان‌دهنده آن است که عدالت آموزشی رعایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که ارتقای سوادآموزی از ۴۸ درصد به ۹۸ درصد بعد از انقلاب نشان‌دهنده تلاش نظام برای توسعه عدالت آموزشی است.

صحرایی همچنین به رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را هیچ دولتی نمی‌پذیرفت اما در این دولت به خاطر توجه به نظام تعلیم و تربیت و معلمان آن را عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی شاهد شکوفایی سند تحول بنیادین بودیم و امروزه معیار برنامه‌ریزی ما این سند است.

صحرایی گفت: باید هویت ملی و محلی خود را حفظ کنیم و باید این سرمایه توسط معلمان و مربیان در نسل جدید نهادینه شود.

وی همچنین به رتبه‌های بالای کنکور در مناطق کم‌برخوردار و جذب آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی، سهم برخورداری استان‌های کم‌برخوردار از صندلی‌های دانشگاه افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار