دانشجو معلمان هرگز از آرمان‌های انقلاب ‌دست نخواهند کشید

تهران (پانا) - تشکل‌های اسلامی دانشگاه فرهنگیان به‌مناسبت 13 آبان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشجو معلمان هرگز از آرمان‌های انقلاب ‌دست نخواهند کشید

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمِ رَبِّ الشُّهَدا وَ الصِّدّیقین

13 آبان، روزی است که باطن مداخله‌گر شیطان بزرگ برملا شد و تجربیات و درس‌های گرانبهایی از این روز عزیز برای جهانیان به یادگار ماند.

با وجود گذشت بیش از 4 دهه از حماسه ماندگار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست جوانان پرشور و انقلابی ایران اسلامی، ابعاد این اقدام جسورانه مبتنی بر بصیرت و متکی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی همچنان نماد، نشانه و سرمشقی ارزشمند برای دوران کنونی ایران اسلامی است.

آن‌ها که اسم «دانش‌آموز» بر خود داشتند در واقع «معلم» درس «آزادی‌خواهی» و «ستم‌ستیزی» بودند، قلم تاریخ در جوهر خون خویش زدند و بر خیابان‌ها سرمشق آزادی را نوشتند.

می‌گویند راه علم، راه صدساله‌ای است که یک‌شبه نمی‌توان آن را طی کرد ولی آن بزرگ‌مردان کم سن و سال ثابت کردند که سوار بر سیمرغ شهادت و اخلاص می‌توان به قاف استادی دست یافت و بر مسند اعلی‌علیین علم تکیه زد و امروزه پس از گذر چهل‌و‌پنج سال، ما دانشجومعلمان اعلام می‌کنیم که همچون آن «معلمان نوجوان» با پیروی از قرآن و ولایت و تکیه به ریسمان اتحاد در مقابل استکبار و ظلم می‌ایستیم و در عرصه تعلیم و تربیت و در سنگر مدرسه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنیم.

ما راه آن معلمان شرف و آزادگی را ادامه خواهیم داد و تا رسیدن به قله‌های آرمانی انقلاب اسلامی از پا نخواهیم نشست. ما بر تخته سیاه کلاس‌هایمان واژه ایمان را می‌نویسیم و به دانش‌آموزان از ستم مستکبرین و خیزش مستضعفین خواهیم گفت. ما بذر محبت فلسطین مظلوم که مظلومیتش اکنون بیش از هر زمانی جلوه‌گر شده است و همه پابرهنگان جهان را در دل آن‌ها می‌کاریم و نهال بغض اسرائیل و تمامی ظالمین و جها‌ن‌خواران و مستکبران عالَم را استوار خواهیم کرد.

تمام سعی و کوشش ما بر این است که دانش‌آموزانی تربیت کنیم (و خود را نیز اینگونه بسازیم) که به تعبیر مقام عظمای ولایت صرفاً بر اساس عواطف نیندیشند و دست به عمل نزنند بلکه در عین آنکه خود سرچشمه عواطفند، توانایی تحلیل و ارزیابی واقعیات و شرایط را بیابند و بتوانند همچون دانش‌آموزان آگاه و بیدار ١٣ آبان ١٣۵٧ در سخت‌ترین موقعیت‌ها، بهترین انتخاب را انجام دهند و به درجه‌ای از قدرت بینش و بصیرت و تحلیل مسائل برسند که تکلیف خود را در هر موضعی بدانند و به درستی آن را انجام دهند.

ما هرگز از آرمان‌های انقلاب که خون خرد و پیر و مرد و زن به پای آن ریخته شده، دست نخواهیم کشید و تا جان داریم از این شجره مبارکه حراست خواهیم کرد.

ما معلمین با وفاداری به اصول انقلاب و مبانی اسلام ناب محمدی، دِین خود را به شهدای دانش‌آموز و تمامی شهدا ادا خواهیم نمود و در این مسیر استقامت خواهیم ورزید.

ان‌شاءالله تعالی

والسلام علی شهدائنا و فخر ملتنا»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار