مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در گفتوگو با پانا:
«همیار مشاوران» مهارتهای زندگی و کنترل خشم را به دانشآموزان میآموزند
شهررییک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، دانشآموزان را سرمایههای ارزشمند کشور دانست و گفت به مناسبت هفته بهداشت روان، همیار مشاوران در مدارس به دانشآموزان مهارتهای زندگی و کنترل خشم را میآموزند.
مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در رابطه با ارتقا بهداشت و سلامت روان دانشآموزان در مدارس، به پانا گفت: «با توجه به شعار هفته بهداشت و سلامت روان با بهرهگیری از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی همیار مشاور در مدارس، آموزشهایی به شکل آبشاری توسط مشاوران به همیاران مشاور داده شده که این دانشآموزان پس از یادگیری مهارتهای زندگی، ارتباط موثر، کنترل خشم و...، اقدام به ارائه این آموزشها به سایر دانشآموزان مدرسه میکنند.»
وی ادامهداد: «بر این مبنا که بهداشت روان حق همه کودکان و نوجوانان است، فعالیتها در این راستا بهطور جدی دنبال میشود و مشاوران مدارس با تهیه کلیپ، بروشور، تراکت و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوعات شیوههای ارتقا سلامت روان در راستای بهبود سلامت روان دانشآموزان اقدامات تاثیرگذاری انجام میدهند.»
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: «آموزشهایی هم با هدف تبیین و راهکارهایی جهت اجرای مطلوب قانون حمایت از اطفالونوجوانان ویژه کارکنان مدارس و اولیا دانشآموزان ارائه خواهد شد. از طرفی باید توجه داشته باشید که این آموزشها بخشی از کار هستند و قسمت مهم کار بر عهده دانشآموزان است که بهاین توصیهها عملکنند و این آموزشها را فراگیرند.»
بهرامی در رابطه با تاثیر چشمگیر دانشآموزان در مسیر پیشرفت و آینده کشور اذعان کرد: «شما دانشآموزان عزیز، سرمایههای گرانبهای کشور هستید. با نشاط و بهرهگیری از ایمان و امید در راستای بهبود و ارتقا بهداشت و سلامت روان خود، خانواده و دوستانتان گام بردارید؛ این اطمینان را میدهم که اگر شما دانشآموزان ایمان را پیشینه راه خود قرار دهید گامهای بزرگی در جهت افزایش سلامت روان برداشته میشود.»
این مقاممسئول در پایان اظهار کرد: «یکی از مولفههایی که منجر به افزایش مشارکت دانشآموزان در روند تحصیل و بهبود سلامت روان آنها میشود، میزان عاطفه و علاقه دانشآموزان به مدرسه است. تمام تلاش ما در معاونت پرورشی و فرهنگی، در این زمینه بوده که در محیط مدرسه آموزشهای علمی و فعالیتهای پرورشی با مشارکت خود دانشآموزان همراه باشد و با توجه به نیازهای رشدی و تحولی دانشآموزان برنامهها، مسابقات و جشنوارههایی طراحی شود تا نهایتا مدرسه نقش خانه دوم دانشآموزان را پیدا کند و میزان علاقه دانشآموزان به مدرسه افزایش یابد.»
دانشآموز خبرنگار: مرتضی احمدی
ارسال دیدگاه