وزیر آموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه مازنداران:

سند تحول بنیادین مبنای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

جذب معلم را به مسیر اصلی خود بازمی‌گردانیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مازنداران گفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای فعالیت مسئولان مربوطه در سطح ملی و استان‌ها برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین مبنای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی با بیان اینکه ۴۰ ویژگی دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین بر محور جهانی اندیشی و نشاط است، گفت: سیمای آینده هر کشور و منطقه‌ای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش بینی است و همه آرزوهای ما در مدارس قابل مشاهده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که، توجه به سن یادگیری، یکی از اولویت‌های تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، اظهار کرد: هرگونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس یک میلیون تومان هزینه کنیم در آینده مجبور نیستیم برای آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

صحرایی یادآور شد: نباید از امور مهم تعلیم و تربیت غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسئله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.

صحرایی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته، تربیت معلم را از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: مساله کمبود معلم یک مسأله ریشه‌ای است یکی از ایرادهای وارده بر آموزش و پرورش در گذشته این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود. به دنبال این هستیم که با تقویت دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم به مسیر اصلی خود برگردد.

وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان و فعالیت معلمان به مازندران سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار