وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران:

هزینه اجرای طرح مولّدسازی باید صرف مدرسه‌سازی شود

اماکن هبه‌ای و خیّرساز مشمول مولّدسازی نمی‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه اجرای طرح مولّدسازی باید صرف مدرسه‌سازی شود، گفت املاکی قابلیت مولّدسازی دارد که دارای سند تک‌برگ باشد ضمن این‌که اماکن هبه‌ای و خیّرساز مشمول این طرح نمی‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هزینه اجرای طرح مولّدسازی باید صرف مدرسه‌سازی شود

به گزارش‌ روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ رضامراد صحرایی در سفر یک‌روزه به استان مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان شرکت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه که در استانداری مازندران برگزار شد، داشتن ایران قوی را منوط به تحقق مدرسه قوی دانست و گفت: مدارس ما در جنگ شناختی به میدان نبرد تبدیل شدند و دانش‌آموزان نیز در نوک پیکان حمله دشمنان قرار دارند.

وی تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار را از محورهای مهم سند تحول بنیادین توصیف کرد و گفت: سه‌گانه منزل، مسجد و مدرسه نیز در سند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است و امروز بسیاری مسائل جامعه باید از طریق دانش‌آموزان درست شود و راه اصلاح منزل، اصلاح مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای دولت سیزدهم، تربیت معلم در اولویت قرار دارد نه تامین معلم و بر این اساس مقرر شد تربیت معلم تقویت شود و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای مراکز تربیت اضافه کردیم اما برای احیای این موضوع نیازمند زمان هستیم.

وی با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۴ هکتار فضای اردوگاهی در کشور بر ضرورت نوسازی اردوگاه دانش‌آموزی بادله در مرکز استان مازندران تاکید کرد و گفت: برآورد هزینه برای این کار رقمی حدود ۳۵ میلیارد تومان است و از این میزان ۱۰ میلیارد تومان را وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و لازم است باقی‌مانده مبلغ از محل اعتبار استانی تخصیص یابد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به این‌که هنرستان‌های استان مازندران از توازن خوبی برخوردارند اما در زمینه تجهیزات نیازمند توجه ویژه هستند، اظهار کرد: لازم است هنرستان‌ها تقویت شوند تا نیروی ماهر تربیت کنند و فارغ‌التحصیلان هنرستانی این ظرفیت را دارند که حتی با مدرک دیپلم جذب بازار کار شوند.

صحرایی به مولّدسازی املاک آموزش و پرورش پرداخت و گفت: املاکی قابلیت مولّدسازی دارد که دارای سند تک‌برگ باشد ضمن این‌که اماکن هبه‌ای و خیّرساز مشمول این طرح نمی‌شوند و مهم‌تر از همه این است که هزینه اجرای طرح مولّدسازی باید صرف مدرسه‌سازی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به‌رغم مشکلات در آموزش و پرورش، با حمایت دولت موفق شدیم به مسیر و ریل توسعه برگردیم به‌طوری که ظرف دو سال گذشته به‌طور متوسط روزی هشت کلاس درس در کشور ساخته شد.

صحرایی در ادامه از استاندار مازندران خواست تا تدبیری اتخاذ کند و شهرداری‌ها عوارض سه درصد را مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش واریز کنند تا به ایجاد زیرساخت مناسب برای دانش‌آموزان استثنایی منجر شود همچنین تدبیری لازم است زمین‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است برای مسکن ملی فرهنگیان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار