معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد:
برنامه فراگیر پرورشی باعث انسجام و نظمدهی به فعالیتها میشود
برنامه فراگیر پرورشی به دانشآموزان، اولیا و عوامل اجرایی کمک میکند تا از فضای تکساحتی خارج شوند
تهران (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد بهرهگیری از برنامه فراگیر پرورشی عاملی برای نظمدهی و ایجاد انسجام در فعالیتهای پرورشی است.
سردار فتحاللهی در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی به مدارس، اظهار کرد: «یکی از مشکلاتی که همواره در حوزه پرورشی وجود داشته، مسئله تشتت، تفرق و نبودن نظم و انسجام بوده که خوشبختانه امسال با تدوین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، نظمدهی انجام شده و اهدافی که باید دنبال شود نیز اعلام شده است.»
وی با بیان پنج هدف تعیین شده در این برنامه اعم از ایمان، امید، هویت، نشاط، خردورزی و خودباوری گفت: «در برنامه فراگیر پرورشی برنامههایی که این اهداف را تعقیب میکند، معلوم است که درخصوص این مسئله به اجماع رسیدهایم؛ بنابراین ضرورت اجرای طرح برای این است که به آموزش و پرورش کمک کند تا از تفرقه و تشتت در برنامههایی که بدون راهبرد هستند جلوگیری کند.»
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن اشاره به ساز و کار و سیستم ارزیابی این برنامه، اظهار کرد: «برنامه فراگیر پرورشی چشماندازی را تا پایان سال تحصیلی جاری مشخص میکند که اهداف پنجگانه را در ۷۰ درصد از مدارس تحقق بخشد.»
اهتمام جدی برای اجرای برنامه فراگیر پرورشی، پیشرفت در کارها را به دنبال دارد
فتحاللهی در ادامه افزود: «در این برنامه مقرر است تا سیاستها و کارها به صورت منسجم پیگیری شود؛ همچنین تشکلهای دانشآموزی وارد میدان شوند و اگر اهتمام جدی نسبت به برنامه فراگیر پرورشی داشته باشیم، بسیار جلوتر از سالهای گذشته میتوانیم کارها را پیش ببریم.»
وی ضمن مقایسه برنامههای پرورشی امسال نسبت به سالهای گذشته، بیان کرد: «این برنامه نسبت به سالهای قبل، منسجمتر است و فعالیتهای سالهای گذشته را در نظمی منطقی چیده و ذهن مدیر، معاون پرورشی و عناصر ستادی را منسجم کرده است که با چه برنامهای چه هدفی را دنبال کنند.»
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بر برگزاری جذاب تمام فعالیتهای ذکر شده در برنامه فراگیر پرورشی تاکید کرد و گفت: «لازم است تا در اجرای این فعالیتها جاذبه وجود داشته باشد.»
برنامه فراگیر پرورشی عاملی برای تکمیل تربیت تمامساحتی
فتحاللهی هدف برنامه فراگیر پرورشی در عدالت تربیتی را تربیت تمامساحتی دانشآموزان عنوان کرد و گفت: «این برنامه به دنبال تربیت چندساحتی است و به دانشآموزان، اولیا و عوامل اجرایی کمک میکند تا از فضای تکساحتی خارج شوند.»
ارسال دیدگاه