رئیس سازمان ِآموزش و پرورش استثنایی خبر داد؛
تخصیص منابع دولتی برای ایابوذهاب دانشآموزان استثنایی
خانوادهها بهعنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت در مدارس باید نقشآفرین و کنشگر باشند
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت در قانون بودجه، منابع دولتی برای ایابوذهاب دانشآموزان استثنایی قرار داده شده و هفته گذشته به دستگاهها ابلاغ شده که این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده است.
![تخصیص منابع دولتی برای ایابوذهاب دانشآموزان استثنایی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTU3NGJm3KEc/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHnn61kO9b51wsAIKXaKdntA,,/MTU3NGJm3KEc.jpg)
حمید طریفیحسینی در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدیترین دستگاه و شریک راهبردی خود در آموزش و پرورش استثنایی میدانیم چون هدف و جامعه هدف مشترک داریم.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰۵ هزار دانشآموز در ۶ گروه معلولیت در سطح کشور بهصورت مستقیم در حال دریافت خدمات از سازمانهای بهزیستی و فنیوحرفهای هستند و تفاهمنامه خوبی با این ۲ دستگاه داریم.
طریفیحسینی گفت: دانشآموزان را مهمترین سرمایه و دارایی و باارزشترین و گرانقیمتترین سرمایه کشور میدانیم و در این راستا تفاوتی بین دانشآموزان عادی و استثنایی قائل نیستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: آنچه گفته میشود مدرسه قوی، شرط ایران قوی است و آینده کشور را در وضعیت امروز مدرسه ببینید، منظور همین مدارس است. در سند تحول بنیادین گفته شده که مدرسه، کانون و محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است.
وی اظهار کرد: این نگاه و باور و اعتقاد، جاری و ساری است و آموزش و پرورش بهویژه آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه مسئولان کشور قرار گرفته است و مجموعه دستگاههای دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژهای دارند و بهخصوص در دولت سیزدهم اقدامات بینظیری ارائه شده و شرایط را فراهم کرده که بتوانیم به جامعه هدف خدمات ارائه دهیم که نشان از نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش است.
طریفیحسینی گفت: حدود هزار ردیف استخدامی را سازمان اداری و استخدامی در اختیار ما قرار داد که بتوانیم نیروی کاردرمانی و گفتاردرمانی جذب کنیم که این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برای اولین بار در قانون بودجه، منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی قرار داده شد و هفته گذشته هم به دستگاهها ابلاغ شد که این اقدام نیز برای اولین بار اتفاق میافتد.
وی با اشاره به صدور ۸۱۱ مجوز مراکز جامع خدمات سنجش و توانبخشی گفت: مراکز جامعی را ایجاد کردیم که دوره پیشدبستانی را بتوانند خدمات جامع ارائه دهند که مجوز این مراکز صادر شده و در حال استقرار هستند.
طریفیحسینی با بیان اینکه از رشد و توسعه کمی در آموزش و پرورش عبور کرده و بحث کیفیت و استاندارسازی را پیگیری میکنیم، خاطرنشان کرد: خانواده را به عنوان رکن اصلی جریان تعلیم و تربیت میدانیم و خود را مکلف میدانیم از ظرفیت خانوادهها در جریان تعلیم و تربیت استفاده کنیم. باید شرایطی فراهم کنیم که خانوادهها در کنار ما در مدرسه نقشآفرین و کنشگر باشند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانشآموزان، طلاییترین دوران رشد و زندگی خود را در اختیار ما قرار دادهاند، گفت: باید خود را مکلف بدانیم که به تکتک لحظات این دانشآموزان برنامه داشته و آنها را هدایت و در مسیر رشد و تعالی کشور قرار دهیم.
وی با اشاره به ساخت سالن ورزشی در مدرسه ساریخانی اظهار کرد: ۸۰ درصد مدارس را خیرین میسازند و سازمان نوسازی هم در این زمینه کمک و حمایت میکند. اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکتهای زیرمجموعه این وزارت که وظیفه اجتماعی دارند هم کمک کنند میتوانیم این فضا را تکمیل کرده و از ظرفیت آن استفاده کنیم.
ارسال دیدگاه