رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد؛
رویکرد مردمیسازی دولت در مدرسهسازی تجلی پیدا کرده است
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت رویکرد مهم مردمیسازی دولت در مدرسهسازی تجلی پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمیدرضا خانمحمدی در حاشیه تحویل و بهرهبرداری بیش از ۲۰۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در شِشماهه اول سال ۱۴۰۲ که با حضور رئیسجمهوری در محل تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از حسن توجه دولت به ویژه شخص رئیسجمهوری به موضوع مهم مدرسهسازی اظهار کرد: با روحیه انقلابی و کار جهادی خانواده بزرگ نوسازی مدارس در سراسر کشور در کمتر از ۱۰ ماه توانستیم بیش از ۳۱۰۰ پروژه با استعداد بیش از ۱۵ هزار کلاس درس تحویل دانشآموزان دهیم.
وی افزود: بعد از تحویل ۱۱۰۰ پروژه به استعداد ۵۴۰۰ کلاس درس در دهه فجر ۱۴۰۱ با حضور رئیسجمهوری هماکنون بیش از ۲۰۰۰ پروژه به استعداد ۱۰۰۰۰ کلاس درس با فرمان دکتر رئیسی، تحویل دانشآموزان شد تا موجبات آرامش خاطر فرزندان ایران عزیز را فراهم کند.
خانمحمدی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۸۰۰ پروژه در قالب ۲۷۸۰۰ کلاس درس با زیربنای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع به همت والای گروههای جهادی و مردمی که در راس آنها خیرین گرانقدر و همیشه همراه قرار دارند، تحویل خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه رویکرد مهم مردمیسازی دولت در مدرسهسازی تجلی پیدا کرده است، اذعان کرد: با توجه به اینکه مدارس از مهمترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و از اصلیترین ارکان تعلیم و تربیت در کشور هستند، حضور پررنگ مردم در ساخت و نگهداری مدارس و عبور از مشارکت ۵۰ درصدی، فرصتی برای ارتقای سرمایههای اجتماعی در سطح جامعه خواهد بود و به واقع الگوی موفق مردمیسازی در مدرسهسازی نمایان شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، توجه دولت به مناطق محروم را یکی دیگر از رویکردهای دولت سیزدهم خواند و گفت: نزدیک به ۶۴ درصد از پروژههای آموزشی و تربیتی که افتتاح شدهاند در روستاها و نقاط حاشیه شهر هستند که نشان از تحقق شعار دولت در امر جهاد مدرسهسازی در مناطق محروم دارد. به عنوان مثال؛ بیشترین پروژه مربوط به استان سیستانوبلوچستان با تحویل بیش از ۳۰۰۰ کلاس درس است.
خانمحمدی تصریح کرد: میانگین روزانه پروژهها و کلاسهای درس تحویلشده ۸ الی ۱۱ پروژه در قالب بیش از ۳۸ الی ۴۸ کلاس درس در روز بوده که با جلوه درخشانی از رعایت ضوابط، استانداردهای فنی و مهندسی و تکیه بر فرهنگ معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی به عنوان مهمترین اولویت و رویکرد اساسی سازمان نوسازی در احداث این بناهای ارزشمند مورد توجه قرار گرفته است.
وی از وجود ۱۰۴ هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاومسازی خبر داد و افزود: با رویکرد دولت در برنامه هفتم توسعه و با تصویب احکام مرتبط با نهضت مدرسهسازی، این مساله از صفحه مدارس ایران محو خواهد شد.
خانمحمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسهساز و مشارکت مردم در جهاد مدرسهسازی، سپاس از مجموعه حمایتها و توجه دولت بهخصوص در سفرهای استانی ریاست جمهوری که نقش بهسزایی در این موفقیتها داشته است و نگاه جهادی وزیر فرهیخته و انقلابی آموزش و پرورش، زحمات و تلاشهای شبانهروزی خانواده بزرگ نوسازی مدارس در سراسر کشور در به ثمر نشستن این برگ زرین افتخارآمیز، تحویل بیش از ۳۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی طی ۱۰ ماه گذشته به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت را تبریک گفت و از درگاه خداوند برای همه فعالان عرصه جهاد مدرسهسازی، توفیق روزافزون مسالت کرد.
ارسال دیدگاه