وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛
فعالیت تشکیلاتی موقعیت خوب یادگیری برای دانشآموزان است و منجر به رشد میشود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش معتقد است فعالیت تشکیلاتی اثری تصاعدی دارد و منجر به فراگیری آموزشهایی میشود که در کلاس درس وجود ندارد در نتیجه دانشآموز در یک موقعیت یادگیری خوب رشد میکند.
![فعالیت تشکیلاتی موقعیت خوب یادگیری برای دانشآموزان است و منجر به رشد میشود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTU2ZWQ4BzTr/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH8HAqPf94YkUsAIKXaKdntA,,/MTU2ZWQ4BzTr.jpg)
رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه اجلاسیه دوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمنهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه ربیعالاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانشآموز اظهار کرد: تنوع موقعیتهای یادگیری یکی از مواردی است که مورد تاکید سند تحول بنیادین است و باید بیش از گذشته به این موقعیتها بپردازیم.
وی افزود: در رابطه با موقعیتهای یادگیری ۴ موقعیت وجود دارد؛ موقعیت اول مستقیم است که کتاب درسی و معلم که کتاب را درس میدهد آن را تشکیل میدهند. موقعیت دوم موقعیت غیر مستقیم است که بازهم کلاس درس و مواردی که معلم خارج از کتاب درسی به دانشاموزآن یاد میدهد، آن را تشکیل میدهند. در این روش عمق یادگیری بیشتر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو موقعیت اول در تمامی مدارس وجود دارد، عنوان کرد: موقعیتهای بعدی موقعیتهای رسمی و غیررسمی هستند که موقعیت رسمی شامل آن دسته از دروسی میشود که بار تعلیم و تربیت را بر دوش میکشند، همچنین فعالیتهایی که مربیان پرورشی انجام میدهند را نیز شامل میشود.
وی ادامه داد: اما موقعیت غیر رسمی آن چیزی است که در تشکلها انجام میشود، فعالیتهایی که بخش مهمی از یادگیری دانشآموز را شامل و موجب میشود تا دانشآموز با بهرهگیری از محیط، تجربههای فراوانی را کسب کند. کار تشکیلاتی اثری تصاعدی دارد و منجر به فراگیری آموزشهایی میشود که در کلاس درس وجود ندارد، در نتیجه دانشآموز در یک موقعیت یادگیری خوب رشد میکند.
ارسال دیدگاه