وزیر آموزش و پرورش:

باید کتاب «گمشده‌ای که پیدا بود» به یک نماد تبدیل شود

کشور ما سرتاسر الگو است و امروز یکی از کارهای مهم ما معرفی الگوهاست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت ۲ محور مهم ولایت فقیه و حجاب در وصیت‌نامه شهدا پرتکرار و محور است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
باید کتاب «گمشده‌ای که پیدا بود» به یک نماد تبدیل شود

رضامراد صحرایی در آیین رونمایی و اهدای کتاب درسی تفحص‌شد «گمشده‌ای که پیدا بود» به وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حدود ۴۰ هزار شهید معلم و دانش‌آموز اظهار کرد: ولایت فقیه و اهمیت ولایت فقیه و پیروی و تبعیت از آن و حجاب دو مفهوم و‌ محور اساسی وصیت‌نامه شهدا برای ما است.

صحرایی ادامه داد: امروز وجه مشترک تمام تحلیل‌هایی که از شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی به دست آمده، وجود محور اسلام و اصل ولایت فقیه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم پیرو راستین شهدا باشیم باید در ترویج و تقویت این محورها فعالیت کنیم.

وی، موضوع بعدی را اهمیت علم دانست و با اشاره به حدیث «العلم سلطان...» اظهار کرد: دانش‌آموزان شهید ما در حالی به جبهه رفته‌اند که کتاب‌هایشان را هم با خود برده بودند و اینجاست که اهمیت تعلیم و تربیت حتی در دل جنگ هم مشخص می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: شهدای عزیز ما پس از شهادت به مکتب تبدیل شده‌اند. مانند شهید سلیمانی، شهید کاظمی آشتیانی و... آموزش و پرورش هم در این مسیر طرح‌های خلاقانه و آموزشی و تربیتی خود را با نام شهدا مزین کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کتابی که از امروز دل خاک به بیرون کشیده شده را همگان قدر خواهند دانست. به معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزشی توصیه می‌کنم این اثر ارزشمند را به یک نماد تبدیل کنند.

وی ابراز کرد: کشور ما سرتاسر الگو است و امروز یکی از کارهای مهم ما معرفی و نمایاندن الگوهاست. الگوها را به همان صورت که هستند باید نشان دهیم. شهدا با کارشان، خود را قیمتی کردند و کاری ارزشمند کردند که این را باید به خودمان، دانش‌آموزان و معلمان یادآور شویم و کاری کنیم‌که این فرهنگ پایدار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار