برپایی موکب عشاق الحسین در مسیر راهپیمائی اربعین حسینی

تهران(پانا) - سازمان دانش‌آموزی شهر تهران با برپایی موکب عشاق الحسین در مسیر راهپیمائی جاماندگان اربعین در حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور، پذیرای مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب عشاق الحسین در مسیر راهپیمائی اربعین حسینی

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، چهارشنبه ۱۵ شهریورماه مصادف با روز اربعین حسینی از ساعت ۸ صبح از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و پس از طی مسیر مشخص شده در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به پایان می‌رسد. در این مسیر سازمان دانش آموزی شهر تهران با همکاری فرهنگسرای اخلاق منطقه ۱۴، اقدام به برپایی موکب عزاداری، فرهنگی و خدمت رسانی عشاق الحسین در حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور کرده است.

به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می‌کنند، سازمان دانش آموزی شهر تهران به همت دانش آموزان تشکل های مختلف دانش آموزی در مسیر پیاده روی دلدادگان ابا عبدالله الحسین با برپایی موکب به عشاق الحسین خدمات مختلف فرهنگی، معنوی و پذیرایی ارائه می کند.

در این موکب که به منظور نقش تسهیل‌گری سازمان دانش‌آموزیِ شهر تهران برای حضور پرشور و داوطلبانه دانش‌آموزان در آیین اربعین حسینی راه‌اندازی شده است. یک گروه ۱۵نفره متشکل از دانش آموزان سازمان دانش‌آموزی در حوزه فرهنگی، مذهبی و امدادی با توزیع بسته های فرهنگی، مشاوره های دینی و پذیرایی، از عزاداران حسینی استقبال می کنند. علاوه بر این برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های متنوعی است که برای زوار اربعین در موکب عاشق الحسین در نظر گرفته شده است.

برای تمام مخاطبان در این موکب برنامه‌هایی پیش بینی شده که شروعی برای یک فرآیند جدی است، چرا که برخی جریان‌ها در عرصه بین الملل سعی دارند در تمامی عرصه‌ها نفوذ داشته باشند، بنابراین ضرورت شکل گیری یک جریان دانش آموزی برای اتحاد امت اسلامی امری ضروری است که این موکب راهی جهت نیل به این هدف است.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار